استاندار : هرم جمعیتی آذربایجان شرقی نیازمند آسیب شناسی است


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بهرام سرمست در جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر لزوم تدوین برنامه برای قانون جوانی جمعیت تاکید و اضافه کرد: دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی استان باید در این راستا همگام و هماهنگ عمل کنند.

وی از عقب افتادن آذربایجان شرقی بر اساس آمارهای موجود از برنامه های جوانی جمعیت ابراز گلایه کرد و افزود: متاسفانه در این زمینه از اهداف اصلی برنامه دور افتاده ایم و بسیاری از مسائل باعث کاهش جمعیت استان شده است که جبران آن نیازمند فرهنگ سازی است.

سرمست ادامه داد: در ابن رابطه باید برنامه‌ای جامع و مدون داشته باشیم که هر دستگاه به صورت انتقادی و آسیب شناسی لازم، برنامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را پیگیری کرده و نتایج انرا ارایه کند.

وی قابل اتکا بودن آمار را مهمترین عنصر در تصمیم گیری ها برشمرد و با تاکید بر اینکه نباید در مقابل ارقام منفعل بود، گفت: باید برای اقدام و عمل از خروجی این آمار استفاده کنیم و دستگاه‌های مسئول باید اقدامات خود را تبیین و تشریح کنند.

سرمست یادآور شد: برنامه‌های حمایتی باید در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نحو احسن پیگیری شود تا شاهد افزایش جمعیت در استان باشیم.

آذربایجان شرقی جزو پنج استان پیر کشور است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: مقابله با آسیب‌های جدی طلاق و خشونت، قطع ارتباط، بحث های اقتصادی و فرهنگی اجتماعی اگر در ریل مناسب حرکت نکند در بحث فرزند آوری و جوانی جمعیت دچار مشکل خواهیم شد.

زهرا کوهی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو پنج استان پیر کشور است و در بحث فرزند آوری وضعیت خوبی نداریم، افزود: امروزه با بحران جمعیت مواجهیم و نرخ باروری ۱.۴۳ است که این نرخ پایین در بسیاری از شهرستان‌ها مشهود است.

وی اظهار کرد: باید مردم با حاکمیت در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت همسو باشند تا بحران‌های پیشرو کاسته شود که شبکه سازی و توانمندسازی این بخش در استان انجام شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فیلم| آیین تکریم و معارفه فرماندار تبریز

تبریز-ایرنا-آیین تکریم و معارفه فرماندار تبریز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر مسوولان استان در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ