بوم‌گردی‌ها محور اصلی و زنجیره اقتصادی روستا است / فعال بودن ۲۷۰۰ پروژه میراث‌فرهنگی در کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح یکشنبه در همایش ملی خانه‌های بوم گردی ایران در فردوس با بیان اینکه حوزه بوم‌گردی‌ها محور اصلی و زنجیره اقتصادی روستاها است، گفت: در جریان جذب گردشگران و اقامت در خانه‌های بومگردی، روستاییان می‌توانند اقدام به فروش محصولات کشاورزی و دامداری و صنایع‌دستی کنند.

احمد تجری بیان کرد: انسجام و همدلی بخش خصوصی، دولتی، انجمن بومگردی‌ها و رسانه در برگزاری این همایش اقدامی مؤثر و بی‌بدیل است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری کشور با بیان اینکه تمام شهرستان فردوس دست به دست هم داده‌اند تا در جریان این رویداد ملی جلوه‌گر شعار فردوس شهری برای گردشگری باشند، افزود: خانه‌های بوم‌گردی، نماد مأموریت وزارت‌خانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه خانه‌های بوم‌گردی بناهای میراثی و تاریخی هستند و یا از معماری‌های اصیلی ایرانی بهره گرفته‌اند، تصریح کرد: نکته قابل توجه در خانه‌های بوم‌گردی این است که از بوم منطقه گرفته می‌شوند.

تجری بابیان اینکه در نمای داخلی خانه‌های بوم گردی از هنرهای بومی و صنایع‌دستی منطقه استفاده می‌شود، ادامه داد: بهره‌مندان این اقامتگاه‌ها گردشگرانی هستند که در جهت معرفی ظرفیت‌ها نقش مؤثری دارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری کشور، با اشاره به فعال بودن ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور، گفت: حدود ۵۰۰ مورد از این پروژه‌ها مربوط به حوزه بوم‌گردی‌ها است.

وی یکی از اقدامات اصلی در افزایش کیفیت ارائه خدمات مناسب را برگزاری دوره‌های آموزشی و تبادل اطلاعات دانست.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

طرح تعویض تصاویر ۶۰۰ شهید در تابلوهای شهر قزوین آغاز شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: طرح تعویض تصاویر ۶۰۰ شهید در یکصد …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ