به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز یکشنبه در آئین نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان فاطمیه تبریز با بیان اینکه توسعه دارای ابعاد فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: وقتی از توسعه فردی و افزایش مهارتهای فردی گذر کنیم، به مرحله توسعه اجتماعی و ملی میرسیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای دستیابی به وفاق ملی نیازمند انسجام و وحدت همه اقشار و گروهها هستیم، گفت: برای استکبارستیزی باید بهجای دامنزدن به اختلاف در داخل، به انسجام داخلی برسیم و بر مبنای ارزشها و اعتقادات دینی به توسعه، پیشرفت و آبادانی دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه امروز به نام روز استکبارستیزی نامگذاری شده است و برایناساس در کنار مباحث نظری و شعارهایی که ما امروز میدهیم، نیاز به رسیدن به استکبارستیزی در سطح عملی داریم، افزود: اگر به انسجام اجتماعی و پیشرفت، عمران و آبادانی و شکوفایی دانش، علوم جدید و فناوری برسیم، به استکبارستیزی عملی دستیافتهایم.
وی با بیان اینکه ملت ما در ۴۶ سال گذشته قدمهای مهمی را برای استقلال، آزادی و تقویت هویت ملی و حفظ تمامیت ارضی و رسیدن به وفاق ملی برداشته است اظهار امیدواری کرد دانشآموزان هم که آیندهسازان این کشور هستند، با درک صحیح از ضرورتهای انسجام داخلی و هویت ملی به مرحلهای برسند که با توان و اقتدار ملی، گامهایی استوار در مسیر استکبارستیزی بردارند.
استاندار آذربایجان شرقی، نقش معلمان در کسب و افزایش مجموعه داناییها را مورد اشاره قرارداد و افزود: اینکه دانشآموز دانایی را از نادانی تشخیص دهد، مهم است و باید بپذیریم ما همه چیز را نمیدانیم و باید از توهم دانایی فراتر رویم و آنچه را میدانیم، به طور دقیق و با علم به فلسفه آن، بدانیم.
وی یادآوری کرد: مرحله بالاتر از خودآگاهی، خودباوری است و اینکه انسان بداند با دانستههای خود چه نسبتی دارد و کدام یک را بهعنوان اعتقاد و باور درونی بپذیرد و بهعنوان راهنمای عمل قرار دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
سرمست، خودمدیریتی را از دیگر مراحل مهم در رسیدن به مراحل عالی تربیتی دانست و گفت: باید بدانیم نسبتمان با دیگران چیست و ارتباطمان با همسالان چگونه باید باشد و از بین خودشیفتگی و خودباختگی، خودباوری را مبنای مدیریت نقش خود قرار دهیم.
در پایان این مراسم، زنگ استکبارستیزی توسط استاندار آذربایجان شرقی نواخته شد.
منبع