مساله هویت به عنوان مهمترین موضوع حوزه زنان نیازمند گفتمان‌سازی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سارا طالبی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مهمترین راهبرد ما در مرکز هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، گفتمان‌سازی در خصوص الگوی سوم زن مسلمان ایرانی است و در همین راستا نیاز است تا به مهمترین موضوع این حوزه که همان مساله هویت است به خوبی پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: امروز با جنگ تمدنی حوزه زنان و خانواده روبرو هستیم و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز میدان شویم باید وارد عرصه جنگ روایت‌ها و حضور فعالانه در فضای مجازی شویم.

مدیر مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برای گفتمان‌سازی در حوزه الگوی زن مسلمان ایرانی سه راهبرد تبیینی، محتوایی، روایتی و مردم‌محوری در نظر گرفته شده است و در این میان از الگوهای بومی هر منطقه و استانی نظیر بی‌بی‌مریم بهره‌گیری می‌شود.

طالبی با انتقاد از این موضوع که گفتمان مختص حوزه زنان در کشور به‌روز نشده است و باید در خصوص پرداختن به نقاط قوت و توانمندی‌های این قشر تاثیرگذار با زبان و ادبیات روز صحبت کرد افزود: نیاز است تا دستگاه‌های مختلف با یکدیگر هم‌افزایی و همگرایی داشته باشند تا بتوان گفتمان صحیحی از حوزه زنان را طراحی و ارائه کرد.

مدیر مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بهره‌گیری از زبان هنر را از دیگر برنامه‌های این مرکز برای گفتمان‌سازی در حوزه زنان عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با بهره‌گیری از تولیدات هنری نظیر فیلم، تئاتر و سرود زنان و دختران را با الگوهای اسلامی ایرانی بیش از پیش آشنا کنیم.

طالبی همچنین از راه‌اندازی شوراهای راهبری بانوان استان‌ها خبر داد و گفت: در قالب این شورا به موضوعات زنان به صورت تخصصی پرداخته می‌شود.

مساله هویت به عنوان مهمترین موضوع حوزه زنان نیازمند گفتمان‌سازی است

به گزارش ایرنا، دیدار با امام جمعه شهرکرد و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌های مدیر مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بود.


منبع

About nasimerooyesh

Check Also

کتاب «کارنامه» در شهرکرد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در کتاب «کارنامه» از دوران کودکی تا پست‌های مدیریتی قاسم سلیمانی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ