به گژارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نخستین حضور خود در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) ضمن پاسخگویی مستقیم به تماسهای مردمی با تاکید بر برنامهریزیهای صورتگرفته برای تسریع و تسهیل فرآیند ارتباط مردم با مدیران دولتی، اظهار کرد: زیرساختهای لازم برای ارتباطگیری از طریق سامانه سامد فراهم شده است و شهروندان میتوانند در ساعات اداری با شماره ۱۱۱ تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.
وی تاکید کرد: مدیران استانی، فرمانداران و سایر مسئولان باید با استفاده از این زیرساختها پاسخگوی مردم باشند و تلاش کنند تا اعتماد عمومی را افزایش دهند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف مدیران استان پاسخگویی به مطالبات مردمی است و میزان و نحوه پاسخگویی آنها به طور دقیق از سوی مراجع نظارتی و بازرسی رصد میشود
رسیدگی به مطالبات شهری و روستایی
استاندار تهران درباره موضوعات مطرحشده توسط مردم در سامانه سامد گفت: بخش عمدهای از درخواستها مربوط به خدمات شهری، صدور پروانههای ساختمانی، کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر مسایل مربوط به حوزه شهری است. این موارد به شهرداران مربوطه ارجاع شده و بهصورت جدی پیگیری می شود.
وی افزود: مسائل مربوط به کمبود زیرساختها در مناطق شهری و روستایی نیز از دیگر مطالبات مردم بود که ثبت شده و به دستگاههای ذیربط انعکاس داده خواهد شد تا براساس اولویتها، اقدامات لازم برای حل مشکلات صورت گیرد.
مقابله با کوتاهی در خدمترسانی
معتمدیان تصریح کرد: اگر در پاسخگویی به مطالبات مردم یا عرصه خدمترسانی کوتاهی صورت گیرد، برخورد لازم و قانونی از طریق واحدهای نظارتی انجام خواهد شد. مشکلات مردم باید از هر طریق ممکن، همانند سامانههای ارتباطی، میز خدمت یا حضور میدانی مسئولان شنیده شده و پاسخ داده شود.
استاندار تهران تاکید کرد که مشکلات و مطالبات مردمی، چه از طریق سامانه سامد، چه در دیدارهای عمومی، باید جدی گرفته شود. «این اقدام نهتنها سبب افزایش رضایت مردم میشود، بلکه نقشی مثثر در ارتقای اعتماد عمومی به عملکرد دولت دارد.
بر اساس این گزارش، محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران، روز شنبه ۲۲ دیماه در نخستین حضور خود در سامانه سامد، پاسخگوی مستقیم مطالبات مردم استان تهران بود و دستورات لازم را برای پیگیری مشکلات صادر کرد.
این اقدام نشاندهنده عزم جدی دولت برای بهبود کیفیت خدماترسانی به مردم و رفع مشکلات آنان است.
منبع