دولت چهاردهم برای حمایت سیستماتیک از رسانه‌ها برنامه دارد


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد گلزاری روز پنج‌شنبه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان بوشهر با اعضای شورای اطلاع رسانی دولت افزود: به نظر می‌رسد باید به سمت نظام اجرایی و دولت حرکت کنیم، ولی یک ماده واحده در آیین‌نامه تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت وجود دارد که بر اساس آن کمیته‌ای برای بررسی شکایات دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: تا به امروز این موضوع مغفول مانده بود و دستگاه‌ها، چه در استان و چه در ستاد خود، تصمیم می‌گرفتند که از رسانه‌ها شکایت کنند اما با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای تشکیل دولت دوازدهم، راه‌اندازی این کمیته به‌طور فعال در حال پیگیری است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی کمیته بررسی شکایات دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها در معاونت حقوقی در حال بررسی است و اگر به نتیجه برسد، تا جایی که ممکن باشد، در راستای حمایت از رسانه‌ها تلاش خواهیم کرد.

گلزاری عنوان کرد: در مرحله نخست، تلاش می‌شود که شکایتی از رسانه‌ها شکل نگیرد و در مرحله دوم، چنانچه دستگاه اجرایی اصرار به شکایت از رسانه و اصحاب رسانه داشته باشد، موظف است پیش از شکایت در دادگاه و قوه قضائیه، موضوع را در کمیته تعیین تکلیف کند.

وی افزود: راه‌اندازی کمیته بررسی شکایات دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها، مسیری است که به‌طور سیستماتیک از رسانه‌ها حمایت می‌کند.

رسانه‌های بوشهر به شکل‌گیری جدی‌تر گفتمان توسعه پایدار در استان کمک کنند

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: عمده مطالبات در استان‌ها مسئله توسعه است و این موضوع مهم باید به گفتمان تبدیل شود.

گلزاری ادامه داد: در کارکردهای نادرست احزاب و گروه‌های مختلف، همیشه رسانه‌ها در خط مقدم بودند و چنانچه قرار است در استانی تحول ایجاد شود، گفتمان توسعه پایدار باید در سطح رسانه‌ها به‌طور جدی پیگیری شود.

وی گفت: تبدیل مسئله توسعه به یک گفتمان جدی میان مسئولان و نخبگان نیازمند محتوای غنی است که فعالان رسانه باید در این عرصه به‌خوبی نقش خود را ایفا کنند.

گلزاری اظهار کرد: برخی موضوعات که محل مناقشه هستند، نتیجه‌بخش نیستند و باید گفتمان توسعه پایدار در استان بوشهر با مردم خونگرمش به‌طور جدی پیگیری شود.

سرپرست امور اطلاع‌رسانی شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز گفت: در دولت پزشکیان، بر اساس مهر، احترام و صدای مردم عمل می‌شود و مدیران با نگاه پرونده‌سازی و مچ‌گیری، جایگاهی در این سیستم نخواهند داشت.

علی احمدنیا افزود: با توجه به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به بوشهر، فعالان رسانه باید علاوه بر طرح مطالبات و مسائل مردم، اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه داشته باشند.

وی تأکید کرد: بعد از انجام سفر، مصوبات سفر و دغدغه‌های مردم که در سفر مطرح و بررسی خواهند شد، باید به مردم اطلاع‌رسانی و به گوش‌شان برسد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فیلم| ۱۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب در استان بوشهر افتتاح شد

بوشهر-ایرنا- ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ