به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه در هفتمین روز نمایش آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد (سینمای رسانهها) ۵ نوبت فیلم به نمایش درآمد. در سانس اول فیلم «موسی کلیم الله » به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا، سانس دوم فیلم «بازی را بکش» به کارگردانی محمد ابراهیم عزیزی، سانس سوم فیلم «صددام» به کارگردانی پدرام پورامیری و در سانس چهارم نیز فیلم «تاکسیدرمی» به کارگردانی محمد پایدار اکران شد.
نمایش ویژه هفتمین روز چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «غریزه» اختصاص داشت.
با مرور حاشیههای هفتمین روز جشنواره فیلم فجر همراه باشید.
تهدید جانی کارگردان «بازی را بکش» و همسرش
محمدابراهیم عزیزی، کارگردان فیلم «بازی را بکش» در حاشیه نشست خبری فیلمش در جشنواره از ماجرای تهدید به قتل خود و همسرش خبر داد.
وی گفت: وقتی قرار شد فیلم سینمایی «بازی را بکش» را تولید کنم تهدید جانی شدم اما این امر باعث نشد از ساخت چنین کاری انصراف دهم.
تقدیر محمد بحرانی از عادل فردوسی پور در کاخ جشنواره
محمد بحرانی از بازیگران فیلم «بازی را بکش» در نشست خبری بیان کرد: بخشی از این فیلم را از طرف گروه به عادل فردوسیپور تقدیم میکنیم که در این سالها تلاش زیادی برای مبارزه با فساد در فوتبال انجام داده؛ البته در خیلی جاها ممکن است زورش نرسیده باشد.
واکنش تند حاتمیکیا به یک سوال
ابراهیم حاتمیکیا در نشست رسانهای «موسی کلیم الله» در واکنش به شایعه خسته شدنش از ساخت این فیلم و خداحافظی اش از پروژه به تندی واکنش نشان داد و گفت:« هرکی این فکر را کرده، خیلی فکر احمقانه ای کرده!»
حجم استودیوی «موسی کلیمالله» چقدر است؟
تیم تولید «موسی کلیمالله» تصمیم گرفتند ایده تغییر فناوری تولید سریال از روش سنتی به تولید مجازی (VirtualProduction) را اجرا کنند. تهیهکننده «موسی کلیمالله» که با فناوری تولید مجازی به سرانجام رسیده در توضیح فضای انجام این اثر گفت: تولید مجازی این کار در یک استودیوی ۱۵ در ۴۰ متر و با ارتفاع ۵ متر انجام شده است. این استودیو دارای ۱۰۰ متر LED و یک استیج است که نمونه آن را در تیتراژ هم مشاهده کردهاید. مهمترین صرفهجویی در این روش، حذف ساختوسازهای گسترده است. برای مثال، در پروژه سریال حضرت موسی (ع)، قرار بود حدود ۱۱۰ هکتار ساختوساز انجام شود، اما اکنون همه این موارد در یک استودیو اجرا میشود.
سه نسخه سینمایی «موسی» در سه مقطع کودکی، میانسالی و پیری
فیلم «موسی کلیم الله؛ به وقت طلوع» که در روز هفتم جشنواره فیلم فجر اکران شد، روایتگر بخشی از کودکی حضرت موسی (ع) است. حاتمیکیا تصمیم گرفته با تغییر فیلمنامه، نسخه سینمایی را در سه مقطع کودکی، میانسالی و پیری حضرت موسی در ۳ فیلم مجزا بسازد.
رضا عطاران حوصله پاسخگویی نداشت
رضا عطاران در نشست خبری فیلم «صددام» با شوخی از خبرنگاران خواست از او سوال نکنند چون تمایلی به پاسخ ندارد. او زیر بار پاسخگویی نرفت و در حین صحبتهای کارگردان، با لباس خود سرگرم شد و همراه با عباس جمشیدیفر ژستهای طنز گرفت. رضا عطاران و عباس جمشیدی در نشست خبری فیلم صددام با کمک یکدیگر کراوات بستند. این اتفاق باعث خنده حاضران در نشست شد.
امید سلیمانی فاخر، منتقد به این رفتار رضا عطاران واکنش تندی داشت و نوشت: تقصیر ماست که «رضا عطاران» برای فیلم توهین آمیز خود با چند شوخی اینستاگرامی، میلیاردها تومان دستمزد میگیرد و هزار «منت» میگذارد که ما را شاد می کند. تقصیر ماست او را غول و «سلطان کمدی» کرده ایم و هیچ نقدی نکردیمش و گفتیم دوست داشتنی است و حالا او در حال غلتیدن در پول و جاه و مکنت به ما زبان درازی می کند.
تعریف و تمجید مسعود دهنمکی از «موسی کلیم الله؛ به وقت طلوع»
مسعود دهنمکی درباره فیلم موسی در صفحه اجتماعی خود نوشت: فیلم حضرت موسی (ع) ساخته آقای ابراهیم حاتمی کیا و تیم همراهشان فارغ از محتوای دینی و مبتنی بر روایت دقیقتر از منظر شیعه با بهره گیری از تکنولوژی تولید مجازی رنسانس جدید در سینمای ایران برای ساخت آثار تاریخی و تخیلی و ماورایی خواهد شد. فراموش نمیکنم روزی را که آقای تورج منصوری فیلمبردار همین فیلم دوربین اس آی تو کی را در فیلم اخراجیهای۲ به کار گرفت و برخی فیلمبرداران با هوش با حضور در پشت صحنه و نظاره کردن کار با دوربین دیجیتال در سینما میفهمیدند که عصر نگاتیو به پایان خواهد رسید. امروز هم فقط کسانی که از فنآوریهای جلوه های ویژه کامپیوتری و تاثیر آن در تولید فیلم های سینمایی استودیویی آگاه هستند، متوجه کار بزرگ حاتمیکیا و تیم همراهش و حمایت صدا و سیما از این رنسانس تکنولوژیک می شوند.
افزایش ۲۶ درصدی بلیت فروشی نسبت به دوره قبل
مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر از افزایش ۲۶ درصدی بلیت فروشی فیلم فجر چهل و سوم نسبت به ادوار گذشته خبر داد.
میلاد شُکرخواه، مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر با اعلام این مطلب اظهار داشت: بلیت فروشی جشنواره برای سینماهای تهران از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه آغاز شد و تا این لحظه، بیش از ۲۰۱ هزار قطعه بلیت از مجموع کل ظرفیتهای مجاز به فروش سینماهای مردمی تهران (۳۷۰ هزار صندلی) به فروش رفته است و روند خرید بلیت با اشتیاق فراوانی ادامه دارد.
وی افزود: استقبال از بلیت فروشی مردمی سینماهای جشنواره تا پایان روز ششم در شرایطی بوده است که مجموع بلیتهای فروش رفته ما برای دوره چهل و دوم ۱۴۷ هزار قطعه بوده و افزایش قابل توجهای داشته است.
شکرخواه همچنین با اشاره به استقبال فوقالعاده مخاطبان از اکران جشنواره چهل وسوم در سایر استانها اظهار داشت: در بخش استانها، بلیت فروشی از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۵ بهمن ماه آغاز شد و استقبال بینظیری از فیلمهای جشنواره تا امروز شده است. مجموعاً ۳۵ عنوان فیلم در بخش استانها اکران میشود و تعداد بلیتهای فروش رفته بیش از ۵۸ هزار قطعه است. این در حالی است که مجموع بلیتهای فروش رفته ما برای دوره چهل و دوم در استانها ۳۴ هزار قطعه بوده و در این بخش نیز، جشنواره چهل وسوم افزایش فروش چشمگیری داشته است.
زهرا بهروزآذر «موسی کلیم الله» را پسندید
زهرا بهروزآذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز گذشته با حضور در کاخ جشنواره به تماشای فیلم «موسی کلیم الله» ابراهیم حاتمی کیا نشست و گفت: این فیلم بیشتر بیانگر قصه مادر حضرت موسی(ع) بود و این برای من خیلی شیرین بود.
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در این دوره از جشنواره، تنها یک فیلمساز خانم حضور دارد و این موضوع قطعا یک زنگ خطر بهحساب میآید. زنان به این حوزه بسیار علاقهمند هستند و سالها حضوری فعالانه داشتند. باید بررسی کرد و دید که چه اتفاقی باعث کمرنگ شدن حضورشان در این دوره از جشنواره شده است.
تمجید قالیباف از فیلم سینمایی «خدای جنگ»
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در اکران مردمی جشنواره فیلم فجر، دو فیلم «خدای جنگ» و «موسی کلیمالله» را تماشا کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در سینما فرهنگ تهران به تماشای فیلم سینمایی «خدای جنگ» برگرفته از زندگی سردار شهید حسن طهرانیمقدم، پدر صنعت موشکی ایران نشست.
او ضمن تمجید از فیلم «خدای جنگ» گفت: تمام لحظات فیلم واقعی، درست و دقیق روایت شده بود..
پسری که نشان از پدر دارد
فیلم «صد دام» نخستین حضور سروش انتظامی فرزند مجید انتظامی بعنوان آهنگساز در سینما بود. او در نشست خبری فیلم نیز شرکت کرد و گفت: طراحی موسیقی این فیلم برای من دشوار بود، زیرا طیف متنوعی از موسیقی را شامل میشد؛ از موسیقی عربی تا موسیقی ایرانی. بااینحال، از حضور در این پروژه بسیار خوشحالم.
سروش، نوه زندهیاد عزتالله انتظامی که از هنرمندان شاخص و ماندگار کشور است.
تهدیدی درباره «لاکپشت»
بهمن کامیار کارگردان فیلم «لاکپشت» در برنامه «کافه آپارات» از ناگفتههای عدم اکران این فیلم در جشنواره فجر سال گذشته گفت.
او گفت: مدیران سینمایی دولت قبل تهدید کردند اگر «لاکپشت» را به جشنواره ندهی، اکران نمیشود!
منبع