اصفهان بر سکوی نخست بازاریابی گردشگری ایران قرار دارد

به گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه «نخستین گردهمایی بین‌المللی یکصد توراُپراتور جهان» در اصفهان در اتاق بازرگانی این شهر افزود: ظرفیت‌ بی‌نظیر میراث تاریخی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری موجب شده که استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای در عرصه گردشگری کشور داشته‌ باشد از این رو حمایت از این صنعت اهمیت بسیاری دارد.

کرم‌زاده ‌تصریح کرد: بیش از آنکه به‌دنبال بهره‌مندی اقتصادی باشیم در پی معرفی واقعی اصفهان و ایران به جهانیان هستیم از این رو امیدواریم پس از بازگشت توراپراتورها به کشورهایشان، پیام صلح طلبی ایرانیان به گوش جهانیان رسانده شود.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که مردم دنیا، اقتدار، امنیت، زیبایی و تمدن ایران را ببینند، کشوری که میراث‌دار قرن‌ها تمدن است اما نخواسته‌اند در حوزه گردشگری رشد کند.

کرم‌زاده با بیان اینکه کشورمان را در حوزه قرمز گردشگری قرار داده‌اند تا دنیا با ما ارتباط نگیرد، گفت: بی‌انصافی و بی‌عدالتی بزرگی است که بسیاری از مردم دنیا را از حق دیدن جاذبه‌های زیبای میراث فرهنگی و طبیعی ایران محروم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان افزود: آنچه در تبلیغات رسانه‌های بیگانه از ایران منتشر می‌شود، دروغ است و از توراپراتورها به‌عنوان سفیران فرهنگی می‌خواهیم که در شبکه‌های اجتماعی و رویدادهای مختلف این موضوع را به جهانیان گوشزد کنند.

وی از همیاری اتاق بازرگانی در برگزاری نخستین گردهمایی بین‌المللی یکصد توراپراتور جهان در اصفهان نیز قدردانی کرد.

اصفهان بر سکوی نخست بازاریابی گردشگری ایران قرار دارد

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این مراسم گفت: اگر تهران قلب و پایتخت کشور است، اصفهان روح ایران زمین است.

سیپان کاشچیان خطاب به توراپراتورهایی که به اصفهان سفر کرده اند، افزود: بی‌تردید وقتی که وارد این جهان‌شهر شدید اصفهان و مردمش به شما لبخند زدند، از این رو از شما می خواهیم پیام صلح‌طلبی ایرانیان را به جهانیان برسانید تا نشانی از بی‌اعتباری سیاست ایران‌هراسی دشمنان ایران زمین باشد.

همچنین رییس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت: مردمانی هستیم که شعر، تاریخ و هنر از کودکی در وجودمان رشد کرده است و در کشورمان هر آجرش روایتی از عشق و تمدن بوده اما سال‌هاست که ما را جور دیگری نشان می‌دهند.

مژگان ایزدی با بیان اینکه سال‌هاست که تصویر کشورمان را با هاله‌ای از هراس و ناامنی نشان می‌دهند، افزود: شما آمدید و با چشم خود دیدید که اصفهان فقط یک شهر نبوده بلکه فضای آکنده از عشق و شعر است.

اصفهان بر سکوی نخست بازاریابی گردشگری ایران قرار دارد

وی با بیان اینکه مردمان این سرزمین مهربانی خود را بی‌منت نثار می‌کنند، خطاب به توراپراتورها گفت: شما سفیران حقیقت ایران هستید و وقتی به خانه های خود بازمی‌گردید، روایتگر قصه‌ای خواهید بود که کسی آن را از پشت تیترهای خبری نشنیده است.

ایزدی تاکید کرد: شما می‌توانید بگویید که اصفهان چیزی از پاریس کم ندارد بلکه زیباتر و گرم‌تر است.

وی اظهار داشت: ما همه توان خود را صرف کردیم تا میزبان خوبی برای شما باشیم، رضایت شما این برای ما افتخار است و از صمیم قلب می خواهیم دوباره به اصفهان بازگردید.

اصفهان بر سکوی نخست بازاریابی گردشگری ایران قرار دارد

به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی بین‌المللی یکصد توراُپراتور از سراسر جهان در اصفهان با عنوان «صدجهان در اصفهان، اصفهان نصف جهان» از یکم اسفند کار خود را آغاز کرد.

در این برنامه یکصد توراپراتور از ۲۲ کشور از جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان بازدید کردند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یکهزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی یکی از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

چاپ کتاب با شمارگان پایین، امکان برآورد بازار را به ناشر می‌دهد

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، در روزگاری که ناشران بزرگ و با سابقه به سختی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ