[ad_1]
به گزارش ایرنا، دهمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.
اخبار روز دهم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.
علی اوجی: برای ساخت «خائنکشی» ماشینم را فروختم
تهیهکننده فیلم «خائنکشی» گفت: این فیلم با سرمایه کاملا شخصی ساخته شده است حتی ماشینم را برای ساختش فروختم و از هیچ نهاد و ارگان دولتی پولی نگرفتیم.
دبیر جشنواره فیلم فجر: صیانت از آرا و صحت نتایج نظرسنجی برای ما اصل است
دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در پی نامه رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: صیانت از آرای مردمی و صحت نتایج نظرسنجی برای ما اصل است.
علی اوجی: کیمیایی پایش را عمل کرد، مهران مدیری: بهانه بود
نشست خبری فیلم «خائنکشی» با جای خالی مسعود کیمیایی درحالی برگزار شد که تهیه کننده این فیلم دلیل غیبت کارگردان را عمل جراحی پا عنوان کرد و مهران مدیری با لبخند گفت: بهانه بود.
ابتلا به کرونا دلیل غیبت امیر آقایی در نشست فیلم خائن کشی
امیر آقایی به دلیل ابتلا به کرونا در نشست خبری فیلم خائن کشی شرکت نکرد.
سرگشتگیهای غیر معمول یک بازیگر
داستان فیلم «شهرک» قابلیت این را دارد تا تماشاگر را تا انتها با خود همراه کند به ویژه سرگشتگی نوید در اولین روزهای ورود به شهرک و تقابلش با پدر و مادر و فرشته و اوستای نقاش که باعث میشود بیننده با او همذاتپنداری کند.
مهمترین مشکل فیلم «۲۸۸۸» این است که همه چیز هست و هیچ چیز نیست! هم درام خانوادگی است هم حماسی، هم بیوگرافی، هم هنری و هم هزار و یک چیز دیگر اما به دلیل پرداخت نادرست در نهایت آش شله قلمکاری شده که هیچ خوشمزه نیست.
در نهمین شب از اکرانهای چهلمین جشنواره فجر دو فیلم با نامهای «شهرک» و «۲۸۸۸» به نمایش درآمد. هر دو فیلم میخواهند با ایجاد رابطهای اتمسفریک میان ذهنیت کاراکتر و جغرافیای اثر، مضامین مورد نظر خود را بیان کنند.
تهیه کننده «قصیده گاو سفید»: همچنان منتظر اجازه اکران هستیم
تهیهکننده «قصیده گاو سفید» گفت: شورای بازبینی صدور پروانه، نمایش این فیلم را منوط بهنظر قوه قضائیه کردهاست؛ همچنان منتظر دریافت اجازهٔ اکران این فیلم هستیم.
چند پیشنهاد برای نشستهای رسانهای جشنواره فیلم فجر
نشستهای رسانهای جشنواره فیلم فجر از قاعده و قانون خاصی پیروی نمیکند و هر سال به یک شیوه برگزار میشود.
سینمای دفاع مقدس، ادای دین چندانی به سرداران و فرماندهان بزرگ جنگ تحمیلی نداشته است و بیشتر آثار معطوف به عملیاتهای جنگی بود، درحالی که آثار در نیمه دوم دهه ۸۰، شکل اجتماعیتری به خود گرفت و فرصت یافت تا تا با چند فیلم محدود، گوشه هایی از زندگی چند فرمانده را به تصویر بکشد.
«شهرک» سناریوی قابل قبولی داشت، ویژگیای که در فیلمهای ایرانی که دیدهام بیشتر در فیلمهای فرهادی واجد استحکام و انسجام بوده است.
فیلم «۲۸۸۸» در میانه جدول ستاره منتقدان جای گرفت
فیلم «۲۸۸۸» در میان هجده فیلم اکران شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، با دریافت ۲۶.۵ ستاره از منتقدان به جایگاهی بهتر از میانه جدول دست نیافت.
آسمان «شهرک» با ستارههای کمفروغ منتقدان
فیلم «شهرک» به کارگردانی «علی حضرتی» در میان هجده فیلم اکران شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، نتوانست بیش از ۲۴.۵ ستاره از منتقدان سینما دریافت کند و در میانه جدول با فیلم «بیرویا» رقابت نزدیکی دارد.
کافی است مبدا شناختتان از هادی حجازی فر به پرده نقرهای و شمایل حاج احمد متوسلیان برنگردد، کافی است از کمی قبلتر او را بشناسید و صحنههای بدیعی که او در تئاتر خلق کرده را دیده باشید تا خوشبین و صد البته متوقع به تماشای «موقعیت مهدی» بنشینید.
گزارشهای یک عاشق عوضی؛ سالهاست که به اینجا تعلق دارم
بعد از بازگشت پیروزمندانه ام به خانه جشنواره، احساس می کنم، سال هاست که به اینجا تعلق دارم. انگار همه اتفاقات عالم در این دو سه روزی که نبودم، در همین یک گله جا افتاده است و من بی خبر مانده ام.
جشنواره فیلم فجر از منظر دوستداران مردمی هنر هفتم
بخش مردمی جشنواره فیلم فجر مقرر شد امسال با رعایت شیوهنامههای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سینماهای کشور برگزار شود، اما اکنون که این رویداد به انتهای راه رسیده از نظر مردم دستورالعملهای بهداشتی و فاصلهها در سینماها به درستی رعایت نمیشود.
«ضد» و «خائن کشی»؛ فیلمهای روز دهم جشنواره در برج میلاد
روز دهم چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «ضد» به کارگردانی امیرحسین ربیعی و «خائن کشی» اثر مسعود کیمیایی میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
با نگاهی به آثار حاضر در جشنواره چهلم فیلم فجر امسال متوجه می شویم که عمده این فیلمها، اساسا توجه چندانی به گیشه نداشته اند و از هماکنون میتوان به گیشه متوسط و یا ضعیف این فیلمها ایمان آورد.
از همه تولیدات بنیاد سینمایی فارابی دفاع میکنیم/ «لایههای دروغ» نیاز به بازتدوین دارد
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی میزان مشارکت این نهاد در چند فیلم سینمایی جشنواره چهلم فیلم فجر را اعلام کرد و گفت: ما از همه تولیداتمان در بنیاد سینمایی فارابی دفاع میکنیم.
آیا جشنواره فجر سیمرغ کارگردانی خود را برای چهارمین بار به یک فیلم اولی میدهد؟
فیلمهای اول هر دوره از جشنواره، کنجکاوی برانگیزترین آثار این رویداد بوده اند. در همین دوره کنونی، ۳ فیلم برتر آرای مردمی، از میان آثار اول هستند.
پنج فیلم پیشتاز جشنواره چهلم در آرای مردمی
بر اساس آرای مردمی تهران، فیلمهای «ملاقات خصوصی»، «موقعیت مهدی»، «علفزار»، «شادروان» و «مرد بازنده» پنج فیلم پیشتاز جشنواره چهلم تاکنون اعلام شدند.
نقش پررنگ فارابی در فجر چهلم، سوژه «چله سیمرغ» شد
شماره جدید از ویژهنامه «چله سیمرغ» در صفحه نخست به نقش پررنگ موسسه فارابی در سرمایهگذاری روی فیلمهای حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.
از ادعای تخلف در آرای مردمی تا تمجید فراستی و جیرانی از فیلمهای جشنواره
اظهارات روز گذشته تهیهکننده «شادروان» درباره سامانه رایگیری مردمی جشنواره (سمفا) جنجالی شد، مسعود فراستی با قرار دادن «موقعیت مهدی» در میان سه فیلم اول سینمای دفاع مقدس و فریدون جیرانی با نئورالیستی خواندن «نگهبان شب» از چهرههای خبرساز در نقد فیلمهای جشنواره بودند.
سیاوش مفیدی: «۲۸۸۸» قصه جنگ از دل عشق است
بازیگر «۲۸۸۸» گفت: این فیلم یک داستان عاشقانه را در کنار قصه جنگ روایت میکند؛ روایتی که ورق ورق و برگبرگ جلو میرود.
درخواست رئیس سازمان سینمایی از نقاشزاده برای شفافسازی در آرای مردمی
رئیس سازمان سینمایی از دبیر جشنواره چهلم خواست در زمینه اخذ آرای مردمی این دوره جشنواره، شفافسازی کند.
موسیقی فیلم جنگی «۲۸۸۸» عاشقانه است
آهنگساز فیلم «۲۸۸۸» گفت: این فیلم جنگی، روایتی عاشقانه برای ادای احترام به خلبانان نیروی هوایی است بنابراین موسیقی که من برای آن ساختم مینیمال، ساده و عاشقانه است و از سازهای آکوستیک استفاده نکردم.
فیلمنامه «ضِد» تلفیقی از تخیل و تاریخ است
کارگردان فیلم «ضِد» گفت: فیلمنامه ضِد یک قصه تخیلی است که در پس زمینه آن وقایع تاریخی قرار دارند.
منبع