ثبت نام والدین برای دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه سپند از اول خردادماه

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، مرتضی ضامنی از شروع ثبت درخواست والدین دانش آموزان برای سرویس مدرسه خبر داد و اظهار داشت: این امر بر اساس مصوبات آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیات وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ٢٧ این آئین نامه عنوان داشت: به منظور برنامه ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند.

وی در ادامه به تبصره ۱۰ ماده ۱ این آئین نامه اشاره کرد و افزود: سامانه سپند به استناد آئین نامه هیات وزیران به منظور اجراء ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاه‌های متولی، شرکت‌ها و رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، اولیاء متقاضی حمل و نقل (سرویس) و همچنین تجمیع و به روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط بصورت بر خط توسط وزارت کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بیان داشت: ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سامانه سپند، همچنین اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد. همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.

ضامنی خاطر نشان کرد: استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت نام در این سامانه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح هستند.

وی گفت: امید است با اجرای این طرح، شاهد ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس و ارتقای کیفیت حمل و نقل دانش‌آموزی در کشور باشیم.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه تا پایان بهمن تغییر کرد

به گزارش ایرنا از معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، باتوجه به صدور …