به گزارش ایرنا، مهدی غضنفری افزود: همه ما در سرزمینی به اسم ایران زندگی میکنیم که دوست داریم سرزمینی آباد باشد و زندگی مردم از هر نظر تامین بوده و مشکل معیشتی نداشته باشند. بعید میدانم که قهر کردن با صندوق رای به بهبود اوضاع کشور کمک کند.
با صندوق های رای آشتی بیشتری کنیم
رئیس صندوق توسعه ملی خطاب به آن درصدی که بر اساس پیش بینیها مشارکت در انتخابات را جدی نگرفته اند، گفت: به نظر بنده باید با صندوقهای رای آشتی کرد و به نامزد مورد نظر رای داد. هر کسی که رئیس جمهور شود یکسری تعهدات نسبت به همه مردم دارد و نامزدهای دیگر نیز تعهداتی نسبت به ایشان دارند. نخست اینکه نامزد پیروز باید خود را رئیس جمهور همه مردم ایران بداند و به همه سلیقهها و تفکرات احترام بگذارد و برای پیشرفت ایران تلاش کند. مورد دیگر اینکه نامزدی که در انتخابات رای نمیآورد خود و طرفدارانش هم باید از رقیب پیروز حمایت کنند.
مهدی غضنفری ادامه داد: از فردا با معرفی کسی که به عنوان رئیس جمهور شناخته میشود؛ باید رقابتها را به رفاقت تبدیل کنیم. فردی که حائز اکثریت آرا میشود خودش را باید مسئول همه مردم بداند. مردم باید با مشارکت گسترده در انتخابات باید نظرشان را اجرایی کنند یعنی اگر یک درصد احتمال میدهند یک نامزد ریاست جمهوری، بهتر از دیگری است باید این دیدگاه را با رای دادن به صندوق منتقل کنند تا در شمارش آرا تاثیر خودش را بگذارد.
رئیس صندوق توسعه ملی اظهار داشت: شاید اکنون وقت گفتن این نکته نباشد اما همه دلسوزان نظام از جمله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امروز دلهرهای مشترک دارند که آیا پیام دعوت مقامات از مردم برای آمدن پای صندوق های رای مورد استقبال قرار میگیرد یا نه؟ و نکتهی مهم اینکه نباید این دلهره را فردا و یا پس فردا فراموش کنیم. روی سخنم بیشتر با نامزدی است که رای می آورد؛ باید کاری کرد که در انتخابات بعدی ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم در پای صندوقها حاضر شوند.
مهدی غضنفری تصریح کرد: درست مثل کسی که هنگام بیماری با کلی پشیمانی و اظهار توبه به خودش قول میدهد بعد از بهبودی با ورزش و مراقبت و پرهیز، همه دستورالعملهای زندگی سالم را رعایت کند اما وقتی از بستر رهایی یافت قول و قرار خود را فراموش می کند؛ نباید فقط روزهای انتخابات به مشارکت مردم فکر کنیم و اینکه چطور مردم را راضی کنیم پای صندوقهای رای حاضر شوند؛ باید این مهم در چهار سال آینده جزء دغدغههای نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری باشد.
رئیس صندوق توسه ملی ادامه داد: دغدغه مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و روندهای سیاسی باید یک دغدغه همیشه و از جمله در چهار ساله حکمرانی باشد که زمام امور را به دست می گیرد و باید کاری کند که چهار سال بعد حداقل ۶۰ درصد یا ۷۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کنند و پای صندوقهای رای حاضر شوند. یعنی این دغدغه باید در تمام ۴ سال پیش رو سایه بیندازد روی تمام تصمیمهای کسی که به عنوان نامزد پیروز وارد پاستور شده و به اصطلاح من «مستاجر پاستور» است.
مشارکت مردم برآیند عملکرد مستاجر آینده پاستور است
رئیس صندوق توسعه ملی گفت: یکی از شاخصهای موفقیت «مستاجر پاستور» این است وقتی که بعد از ۴ سال پاستور را ترک میکند چند درصد از مردم حاضرند دوباره پای صندوقهای رای بیایند. «مستاجر پاستور» نباید کاری کند که به جای ۴۰ درصد ۳۰ درصد از مردم در انتخابات آتی مشارکت کنند. در صورتی که مثلا ۴۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کنند و مثلا یک نفر با ۲۰ درصد از رای مردم رئیس جمهور شود متاسفانه معنی سادهاش این است وقتی او در یک جمع ۱۰ نفرهای سخنرانی می کند بطور متوسط ۸ نفر از مستمعین به او رای ندادهاند. وقتی در جمع ۱۰۰ نفری سخنرانی میکند بطور متوسط ۸۰ نفر او را انتخاب نکردهاند و به همین نسبت در یک جمع هزار نفری قاعدتا حدود ۸۰۰ نفر به او رای ندادهاند.
مهدی غضنفری ادامه داد: نامزد پیروز باید کاری کند دوره بعد وقتی کسی وارد پاستور میشود با مشارکت گسترده مردم از هر ۱۰۰ نفر ۵۰ نفر حداقل به او رای داده باشند. به هر حال نامزد پیروز با حدود مثلا ۲۰ درصد آرا الان نمیتواند بگوید که من نماینده اکثریت مردم هستم. او باید توجه داشته باشد از هر ۱۰ نفر حداکثر ۲ یا ۳ نفر به خود و برنامههایش رای دادهاند و این همان چیزی است که ما به آن میگوییم رای اقلیت. من از منظر جناحی و حزبی بحث نمیکنم. از نظر ملی باید نامزدها با همدیگر تلاش کنند تعداد آرا و مشارکت مردم بالا برود تا هر کدام بخش بیشتری از سبد آرا را به دست آورند. در شرایط حاضر نامزد برنده در مواجهه با مردم نباید یادش برود که از هر ۱۰ نفر حدود ۸ نفر به او رای ندادهاند پس او به باید گونهای با جمع مردم سخن بگوید که نیاز و نظر همه این ۱۰ نفر مد نظر او باشد و نه فقظ آن متوسط ۲ نفری که در این جمع به او رای دادهاند.
رئیس صندوق توسعه ملی ابراز امیدواری کرد: مشارکت مردم باید به گونهای باشد که نامزد برنده در ۴ سال آینده هر جایی می رود تنها منتخب حدود ۲۰ درصد از مردم ایران نباشد؛ هرکسی که امروز پیروز شد و با رای مردم به پاستور رفت به این نکته توجه کند که چنان عملکرد مناسبی داشته باشد که چهار سال دیگر همه شاخصهای اقتصادی و غیراقتصادی بهبود یافته و نهایتا رقم مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بیشتر شود. انشاءالله.
منبع