سفر زیرزمینی اهالی پایتخت از سه‌راه ورامین تا چیتگر


به گزارش ایرنا، شهریار افندی‌زاده روز شنبه در تشریح جزییات و ویژگی‌های خط مترو سه‌راه ورامین تا چیتگر افزود: در مطالعات بازبینی شده شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران، احداث خط ۹ مترو با مبدأ و مقصد سه‌راه ورامین – چیتگر به طول ۵۳ کیلومتر و تعداد ۴۰ ایستگاه به تصویب رسیده که این خط در نقطه شروع با خط ۱۱ در محدوده جاده ورامین تبادل داشته و سپس مسیر آن با عبور از بزرگراه امام رضا(ع) به سه‌راه افسریه می‌رسد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهر تهران گفت: این خط با پوشش مناطق ۸، ۴، ۱۳، ۱۴ و ۲۰ در شرق تهران به سمت غرب ادامه مسیر می‌دهد و نواحی شمالی بزرگراه همت واقع در مناطق ۳، ۲ و ۵ را پوشش می‌دهد و در نهایت با تغییر مسیر حرکت به سمت جنوب، منطقه ۲۲ را پوشش داده و به ایستگاه چیتگر که یک ایستگاه تبادلی مهم با خط ۵ (اکسپرس B) و خط ۱۱ است، ختم می‌شود.

افندی‌زاده با بیان اینکه خط ۹ نقش مهمی در افزایش سهم حمل و نقل همگانی و ایجاد یکپارچگی شبکه دارد، افزود: با توجه به ساخت و سازهای مسکونی در منطقه ۲۲ و پوشش ضعیف حمل و نقل همگانی انبوه‌بر در این منطقه، خط ۹ می‌تواند نقش عمده‌ای در جابه‌جایی شهروندان ساکن در این منطقه داشته باشد و موجب تغییر شیوه سفر از خودروی شخصی به مترو در همان مبدأ شود.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهر تهران، بخشی از مسافران حومه‌ای کرج نیز در ایستگاه تبادلی وردآورد از این خط استفاده خواهند کرد و به‌طور کلی مسافران در این کریدور می توانند با استفاده از خطوط تقاطعی به مناطق مرکزی و جنوبی تهران و بالعکس سفر کنند.

براساس این گزارش، خطوط هفت گانه مترو تهران و حومه به‌نحوی طراحی و اجرا شده است که حداکثر پوشش را در مناطق مرکزی – تجاری شهر شامل مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ ایجاد کنند، اما در رویکرد جدید خط ۹ به عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط شبکه جدید مترو شهر تهران، به‌گونه‌ای طراحی شده که با تشکیل حلقه با خط هشت مترو، حداکثر پوشش‌دهی را برای مناطق بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا و داشتن تقاطع با خط ۱۱ حداکثر پوشش را برای تمامی مناطق حاشیه‌ای شهر فراهم سازد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

یک مطب خدمات زیبایی غیرمجاز در شهرستان ملارد پلمب شد

جمشید واشانی عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کارشناسان واحد …