دکتر تقی دولت آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اورژانس خراسان شمالی ۲۱ هزار و ۵۰۶ تماس تلفنی در این بازه زمانی داشت که چهار هزار و ۲۱۵ مورد از آن مزاحمت تلفنی بود.
وی افزود: همچنین از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۳۶ مورد منجر به اعزام آمبولانس و سه هزار و ۵۵ مورد منجر به ارایه مشاوره تلفنی شد.
دولت آبادی با بیان اینکه مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت و به خطر افتادن جان افراد نیازمند می شود، گفت: اورژانس بنا بر وظایف خود نیروهای امدادی و آمبولانس را به محل حادثه اعزام می کند اما کارشناسان پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانیها متوجه مزاحمت تلفنی میشوند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علومپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: گرچه سعی می شود با آموزش همگانی و رسانهای در خصوص پیشگیری از مزاحمتهای تلفنی اقداماتی موثر انجام شود با این حال هرساله بخشی از تماس ها با مرکز اورژانس خراسان شمالی مزاحمت است.
خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.
هم اینک ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.
منبع