نقشه راه تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در سازمان راهداری تدوین شود

به گزارش ایرنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، «محمود غفاری» در نخستین نشست کمیته دائمی رصد و پایش برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه احکام مفید فایده‌ای در راستای تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی ترسیم شده است.

وی توجه به بسترهای قانونی و مقرراتی برای اجرای این احکام را گامی مهم‌تر خواند و بیان‌داشت: باید با استخراج آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد مرتبط با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، راهکارهایی برای عبور از چالش‌ها و برآورد تامین اعتبارات برنامه کاری سالیانه در زمان اجرای برنامه هفتم توسعه به منظور ارائه به وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: بر این اساس، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید نقشه راهی را به منظور بسترسازی مقرراتی برای ارائه به دولت با هدف رفع هم‌پوشانی‌ها و عملیاتی کردن و تحقق احکام برنامه هفتم توسعه، تنظیم، فازبندی و زمان‌بندی کند.

غفاری ادامه‌داد: با استخراج و جمع‌بندی موضوعات و احکام، می‌توان پیشنهاداتی را در زمینه تامین اعتبارات و اجرای تکالیف و احکام و ارائه کرد.

به گفته وی، در این نقشه راه می‌توان پیشنهاداتی را درباره تامین اعتبارات مورد نیاز با بازنگری در مواردی مانند جرایم رانندگی، ضمانت اجرایی اخذ عوارض آزادراه‌های دولتی و چگونگی تامین منابع برای اجرای پروژه‌های حوزه راه روستایی به دولت ارائه کرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین به موانع پیش رو در حوزه لجستیک اشاره و خاطرنشان‌کرد: با اصلاح ساختارها، می‌توان فعالیت‌ها در این حوزه به نحو مطلوب‌تری به پیش برد.

تدوین احکام کارگشای برنامه هفتم توسعه در حوزه خدمات سازمان راهداری

«داریوش امانی» رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در نخستین نشست کمیته دائمی رصد و پایش برنامه هفتم توسعه کشور گفت: احکام کارگشایی در برنامه هفتم توسعه در حوزه خدمات و فعالیت‌های این سازمان دیده شده که اثربخشی آن‌ها در گرو بهره‌وری مناسب از احکام است.

امانی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه احکام بسیار خوب و کارگشایی در حوزه خدمات سازمان راهداری دیده شده است.

وی اثرگذاری این احکام را در گروی اجرا و بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها خواند و بیان‌داشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با تلاش شبانه‌روزی به سازمانی پویا و فعال تبدیل شده است و با بهره‌گیری از سیستم‌های ارزیابی جاده، آسفالت، ابنیه و تونل‌ها به یکی از سازمان‌های بزرگ داده‌محور تبدیل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان‌کرد: سال گذشته سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان سازمان بهره‌ور و دستگاه برتر شناخته شد و در ارزیابی جشنواره «شهید رجایی» سال گذشته به عنوان سازمان برتر کشوری در حوزه اقامه نماز و در امسال نیز، در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت موفق به کسب رتبه برتر شد.

امانی با اشاره به اجرای فعالیت‌های متعدد در حوزه نرم‌افزاری، افزود: بر اساس ۴۰ شاخص تعریف شده در سیستم ارزیابی مدیران، هر فصل وضعیت ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها رصد و بررسی و عملکرد آنها ارزیابی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت‌های بسیار مناسب مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری، حضور دبیرکل اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی (IRU) در ایران و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به منظور آموزش رانندگان کشورمان را یادآور شد.

به گفته امانی، با ارائه آموزش‌ها از سوی اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی به مدرسان، از ظرفیت آنان در زمینه انتقال و ارائه آموزش‌ها به رانندگان فعال در حوزه ترانزیت استفاده می‌شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نوسازی ابنیه ناپایدار با تدوین بسته‌های تشویقی شتاب می‌گیرد 

به گزارش ایرنا از شرکت بازآفرینی شهری ایران، «محمد آیینی» در نشست «تبیین بندهای ششگانه …