سه ایستگاه خط دوم متروی اصفهان ریل‌گذاری شد


به گزارش ایرنا، اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، روز دوشنبه به نقل از محسن واعظی‌فر افزود: ریل‌گذاری در تونل غربی جبهه شرقی خط ۲ متروی این کلانشهر در ایستگاه‌های دارک، زینبیه و عاشق اصفهانی انجام شده است و اکنون عملیات را در ایستگاه لاله آغاز می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر دستگاه مکانیزه حفاری «تی بی ام» جبهه شرقی خط ۲ مترو به ۲۰۰ متری ایستگاه ابن‌ سینا رسیده، اما بدلیل برخورد به سنگ جوش، روند حفاری آن طولانی‌تر شده است و این کار حدود یک ماه طول می‌کشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اضافه کرد: هنگامی که تی‌بی‌ام دوم جبهه شرقی به ایستگاه ابن‌سینا برسد، در این مکان طرح ترافیک اجرا خواهد شد.

واعظی‌فر تصریح کرد: برغم وجود مشکلات مالی، فونداسیون ایستگاه ابن‌ سینا به حدی رسیده است که تی بی ام بتواند وارد آن شود.

وی افزود: تی‌بی‌ام جبهه غربی بین ایستگاه آمادگاه و دروازه دولت(میدان امام حسین) در حال حرکت است و در حال حاضر زیرِ ساختمان کتابخانه مرکزی شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت محل دپوی خط ۲ قطار شهری خاطرنشان کرد: تنها ۲ قطعه در محل دپو آزادسازی نشده است که در جلسه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از شهرداری منطقه ۱۴ مقرر شد که تا پایان مهر تمام آزادسازی‌ها انجام شود، ضمن اینکه برای ساخت سوله‌های محل دپو به یکصد میلیارد تومان بودجه نیاز است

مدیرعامل قطار شهری خاطرنشان کرد: تحویل تعدادی رام قطار تا پایان سال جاری به ما تعهد داده شده است.

به گزارش ایرنا، خط ۲ قطار شهری از بخش شمال‌ شرق و منطقه ۱۴(ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.

احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه می‌رسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهره‌برداری شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ایرنا – مانور سراسری زلزله و ایمنی

بیست و ششمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور»، صبح چهارشنبه …