به گزارش ایرنا، سعید اوحدی روز پنجشنبه پنجم مهرماه در سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد، که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هیچ کدام از جانبازان، آزادگان، فرماندهان و حتی خانواده شهدای عزیز ما نیاز به تشکر ما و برگزاری چنین جلساتی ندارند، بلکه ما نیاز به شهدا، جانبازان و ایثارگران داریم تا از آنها بیاموزیم.
وی افزود: خداوند در قرآن در مقام شهدا فرمودند:«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» لذا، اگر ما در زندگی مادی خود گرفتاریم، اما شهدا سر خوان الهی بهرهمندند، اگر ما گرفتار پیچ و خم زندگی هستیم، آنها در بهشت الهی شادند. پس اگر ما در مجلس شهدا حضور پیدا میکنیم به دنبال این بشارتها هستیم و شهدا به ما از بلندای قلههای کمال انسایت بشارت میدهند.
معاون رئیسجمهور با اشاره به اینکه پدیدههای عالم خلقت یک ظاهر و یک باطن دارند، تصریح کرد: ما ظاهر را میبینیم و از باطن آن به هدف خلقت میرسیم، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) نیز در خصوص قران فرمودند که قرآن ظاهر و باطنی دارد، ظاهرش قرائتی است که ما داریم و باطن آن بهترین مسیر برای رشد و کمال است.جنگ و اسارت هم یک ظاهر و یک باطن داشت، ظاهر آن خرابی، آوارگی، اسارت، مهاجرت اجباری بود، اما باطن آن عظمتی بود که امام راحل (ره) دیدند و فرمودند جنگ نعمت است
وی درباره الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت و نقش آن در جامعه، گفت: بهترین مسیر در این زمینه تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از زمینههای مختلف هنری و کتاب استفاده کرد و در این راستا صدا و سیما میتواند نقش موثری داشته باشد.
مهندس اوحدی با بیان اینکه باید عمیقتر به موضوع شهدا و دفاع مقدس بپردازیم، اضافه کرد: باید دوران دفاع مقدس به خوبی روایتگری شود تا از تحریف آن جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به جنایات صهیونیستها در غزه و لبنان گفت: صهیونیستهای جنایتکار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه را به شهادت رساندند که اغلب آنها شامل زنان و کودکان بی گناه میشوند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جنایات صهیونیستها در شهادت فرماندهان حزبالله لبنان خاطرنشان کرد: شهادت فرماندهان حزب الله خدشهای در عزم و اراده آنها در نابودی جنایتکاران صهیونیست ایجاد نمیکند و جبهه مقاومت پیروز نبرد حق علیه باطل است.
منبع