به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان قطارشهری تبریز، «علیرضا نوین» در بازدید از مرحله اول خط یک و مرکز کنترل فرمان قطارشهری تبریز افزود: با تامین این منابع، خطوط قطارشهری تبریز با زمان بندی مشخص و با سرعت بیشتر به اتمام می رسد.
وی پیشرفت خط یک قطارشهری و عملیات اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی را قابل قبول دانست و اظهار کرد: نمایندگان مجلس جهت تکمیل خطوط قطارشهری و تامین منابع مالی مورد نیاز این سازمان اقدامات لازم را انجام می دهند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهرهبرداری مطلوب از خط یک و خدمات رسانی روزانه و منظم در این خط گفت: با بهرهبرداری از خط یک قطارشهری، آرزوی شهروندان برای داشتن حمل و نقل ریلی محقق شده است.
نوین، ادامه داد: در اوایل کار مشکلات و موانع بزرگی در احداث و عملیات اجرایی قطارشهری وجود داشت که باعث کندشدن روند کار شده بود اما امروز شاهد مرتفع شدن این مشکلات هستیم و کارهای خدمات رسانی در خط یک با برنامه منظم روزانه انجام میشود.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی خط ۲ قطارشهری نیز مطابق با برنامه زمانبندی در حال انجام است و تلاش می شود با سرعت تمام، نواقص موجود مرتفع و خط ۱ و ۲ در سریعترین زمان به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا، خط۲ قطارشهری تبریز شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمینهای قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع و با عبور از خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و زیر خیابان های آخونی و قدس در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) از طریق ایستگاه تبادلی با خط۱ مرتبط می شود و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و ضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی در نهایت در میدان بسیج خاتمه مییابد.
اجرای خط۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا بوده و در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راهآهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.
فاز اول این خط از منطقه قراملک آغاز شده و تا ایستگاه دانشسرا به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجراست.
قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومهای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده و خط یک در حال خدمات دهی است.
منبع