به گزارش ایرنا از سازمان ملی زمین و مسکن، «مهدی منصوری» افزود: ایجاد زیرساختهای نوین و یکپارچه برای تبادل اطلاعات و خدمات، بین دستگاههای اجرایی لازمه تحقق دولت الکترونیکی پیشرفته است و با راهاندازی گذرگاه خدمات دولت و استفاده از فناوری «وب سرویس»، سازمان ملی زمین و مسکن میتواند اطلاعات و خدمات خود را به شکل موثرتری به شهروندان ارائه دهد.
وی توضیح داد: با این اتصال، همه ادارات کل راه و شهرسازی استانی و زیرمجموعههای آن میتوانند از طریق نرمافزارهای تخصصی و شبکه امن این سازمان، به سرویسهای مرکز ملی تبادل اطلاعات دسترسی داشته باشند. این اقدام باعث شده است تا خدمات بهینهتر و سریعتری به شهروندان ارائه شود و مشکلات مربوط به نواقص برخی از بانکهای اطلاعاتی رفع شود.
منصوری ادامهداد: از جمله خدماتی که در بستر GSB ارائه میشود میتوان به استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات، دریافت نقشه از سازمان نقشهبرداری کشور و دریافت نشانی با کدپستی از شرکت پست اشاره کرد.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تصریحکرد: دو وبسرویس استعلام سوابق مالکیت دولتی (فرم ج) و استعلام یارانه اقشار ویژه نیز در اختیار سایر دستگاههای ذیربط قرار گرفته است. در ماه گذشته، بیش از ۲۵۰ هزار استعلام از این خدمات پاسخ داده شده است که نشاندهنده استقبال و کارایی بالای این سامانه است.
وی با اشاره به مزایای این سامانه، افزود: اتصال به این بستر امن و اختصاصی، نه تنها موجب تسریع و بهبود فرآیندهای اداری میشود، بلکه با کاهش هزینهها و افزایش رضایتمندی شهروندان، نقش مهمی در افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی دارد. همچنین، با کاهش طول فرآیندهای اداری، حفظ امنیت اطلاعات و ارائه خدمات سریعتر، شهروندان میتوانند تجربه بهتری از خدمات دولتی داشته باشند.
منصوری تاکید کرد: این اقدامات بخشی طرح تحول دیجیتال سازمان ملی زمین و مسکن در جهت ارتقای کیفیت خدمات الکترونیکی و تحقق کامل دولت الکترونیک است که با توسعه و تکمیل این بستر، همه شهروندان بتوانند به راحتی و با کمترین دغدغه از خدمات دولتی بهرهمند شوند.
منبع