بهروز رحیمزاده روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رسیدگی به شکایتهای کارفرمایی و کارگری یکی از وظیفههای ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که وقتی کارفرما و کارگر شاغل نمیتوانند اختلاف خود را حل کنند، به دادگاههای این ادارهکل مراجعه میکنند.
وی افزود: بر همین اساس سه هزار و ۷۰۰ مورد شکایت در ۶ ماه نخست سال جاری ثبت شده بود که تاکنون به صدور ۲ هزار و ۹۰۰ فقره رای منجر شده و سایر موارد نیز در مرحلههای رسیدگی و صدور رای هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: مدت زمان رسیدگی از سوی وزارتخانه به صورت سامانهای و مستمر بررسی میشود که بر اساس آخرین گزارش دریافتی، بازه زمان رسیدگی در استان ۲۱ روز بوده که بسیار خوب است.
وی اضافه کرد: تاکید بر رایهای سازشی بیشتر است چرا که نحوه اجرای آن هم راحتتر به شمار میرود و دیگر نیازی به مداخله مرجعهای قضایی و انتظامی ندارد و در همین راستا در نیمه نخست امسال نزدیک به یکسوم رایهای صادر شده در سامانه جامع روابط کار در استان اردبیل سازشی بوده است.
به گفته رحیمزاده، در حال حاضر بیش از ۱۲۶ هزار کارگر در افزون بر ۱۴ هزار کارگاه واقع در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.
استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمالغربی ایران، همجوار با استانهای گیلان، آذربایجانشرقی و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
منبع