به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان خاطرنشان کرد: با یکپارچه شدن خدمات فروش و پس از فروش انشعاب برق، مرزهای جغرافیایی مناطق ۲۲ گانه برق در شهر تهران، حذف شده و ازاینپس شهروندان تهرانی قادرند خدمات موردنیاز خود در حوزه برق در همه نقاط شهر تهران را با مراجعه به هر یک از مناطق برق پایتخت بهصورت دلخواه، دریافت کنند.
وی با بیان این که این اقدام برای نخستینبار در تاریخ صنعت برق در کشور اجرایی شده است ادامه داد: با تلاش متخصصان و کارشناسان این شرکت و استفاده از دانش بومی و فناوریهای پیشرفته، با طراحی و استقرار زیرساختهای تخصصی در بخشهای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانههای جغرافیایی و مکان محور، بهرهبرداری و انسانی، این امکان فراهم شده است تا شهروندان تهرانی بتوانند بدون نیاز به مراجعه به منطقه برق مربوط به محل استقرار ملک خود، خدمات موردنیاز را در هر یک از مناطق ۲۲ گانه برق دریافت کنند.
مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: پیشازاین با حذف فرایندهای فیزیکی و استقرار دولت الکترونیک، همه خدمات حوزه برق شهر تهران بهصورت الکترونیکی شده بود به این معنا که شهروندان تهرانی قادرند با اتصال به شبکه اینترنت و از طریق نرمافزار “برق من” یا پورتال اینترنتی این شرکت، خدمات موردنیاز خود را بهصورت کاملاً غیرحضوری دریافت کنند؛ اما با اجرای این طرح ازاینپس معدود اقداماتی که نیاز به حضور فیزیکی مشترک در محل منطقه دارد نیز در هر یک از مناطق ۲۲ گانه برق شهر تهران، امکانپذیر شده است تا از این طریق سریعترین و راحتترین شیوه ارائه خدمات به هموطنان تهرانی در حوزه برق فراهم باشد.
ناظریان خاطرنشان کرد: هموطنانی که امکان و یا تمایل به دریافت خدمات غیرحضوری و اینترنتی ندارند نیز قادرند با مراجعه به نزدیکترین منطقه برق به محل سکونت خود، خدمات موردنیاز در حوزه برق را برای هر نقطه از شهر تهران، ثبت و پیگیری کنند.
منبع