تبیین اهداف جبهه مقاومت از وظایف جدی نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز دوشنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جایگاه مرجعیت، پیشتازی و تبیینی در جامعه دارد، اظهار داشت: ما وظیفه داریم به عنوان گروه مرجع در جامعه نسبت به رویدادها و اتفاقات مهم این روزها واکنش نشان داده و کنشگری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه بعضی از مدارس در این موضوعات پیشتاز و پیشگام هستند، تصریح کرد: فهم و تبیین صحیح موضوعات مختلف به نسل جدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این زمینه لازم است بصیرت افزایی را در میان دانش آموزان تقویت کنیم.

محمود زاده با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و باید یاد و خاطره آن‌ها همواره در افکار دانش آموزان زنده و پویا بماند.

وی اقامه نماز جمعه هفته قبل به امامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را نشانه صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: تزریق روحیه امید برای جبهه مقاومت و انگیزه بخشی در آنان نیز از دیگر اهداف مهم این رویداد بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری از وظایف اصلی سازمان است، گفت: دیگر معاونت‌های تخصصی وزارت آموزش و پرورش نیز موظفند در رویکردهای تخصصی خود هم مدارس دولتی و هم مدارس غیردولتی را پوشش دهند و مدارس غیردولتی نیز در برنامه‌ها و جریان‌های علمی، آموزشی و تربیتی آن‌ها نیز باید سهیم بوده و مشارکت داشته باشند.

شریک اصلی ما در تربیت دانش‌آموزان، خانواده‌ها هستند

محمودزاده با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان در روزهای آتی، تصریح کرد: نباید از این نکته مهم غافل شویم که شریک اصلی ما در تربیت دانش آموزان خانواده و اولیای آن‌ها هستند.

وی یادآورشد: انجمن‌های اولیا و مربیان باید به شکل پویا و فعال در مدارس غیردولتی تشکیل و در امر تربیت دانش آموزان مشارکت جدی داشته باشند.

وی توجه به آموزش عمومی قرآن کریم را از برنامه‌های مورد توجه سازمان خواند و افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی جدی‌تری صورت گیرد و منتظر بخشنامه و دستوالعمل نباشیم چرا که فعالیت‌های قرآنی در مدارس باید جزوی از برنامه‌های اصلی آنان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تشکیل اتاق فکر و جلسات بحث و کارشناسی را از ضروریات کار سازمانی دانست و تاکید کرد: بحث‌های فنی و کارشناسی منجر به ایده‌های نو و خلاق می‌شود لذا باید در این زمینه ریل‌گذاری و جهت‌دهی مناسبی صورت گیرد تا بتوان از تمامی ظرفیت‌ها بهره گرفت.

وی در پایان با تاکید بر تسهیل‌گری در کار مردم و ارباب رجوع، خاطرنشان کرد: کار مردم باید مطابق قانون و با سرعت و دقت انجام شود و وقتی در این دولت سخن از وفاق ملی و همدلی به زبان می‌آوریم می‌توانیم تبلور آن را در تکریم ارباب رجوع به خوبی مشاهده کنیم .

پنجاه و ششمین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش وپرورش در سالن شهید حججی این سازمان برگزار شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

وزیر آموزش و پرورش: جبران کمبود مدرسه در قم طی ۲ سال امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ۲۰ مدرسه خیرساز که …