به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی در اولین نشست کارگروه تخصصی مهارتآموزی با توجه بر لزوم زمینه سازی فرهنگ کار و مهارت در مدارس اظهار کرد: مساله کاهش نرخ بیکاری و زمینه سازی اشتغال و کارآفرینی از طریق کسب مهارت دانشآموزان محقق شده و مهارتها لزوما مهارت های شغلی نیستند بلکه مهارتهای نرم، هنری و ورزشی را شامل میشود؛ از سویی مهارت آموزی برای همه دانش آموزان و متناسب با اقتضای دوره تحصیلی است نه فقط دانش آموزان هنرستانها.
وی افزود: آیین نامه توسعه و تقویت مهارتآموزی دانش آموزان به عنوان نگاشت نهادی سند تحول پیش روی ماست و باید با کمک همه دستگاهها در تمامی مقاطع تحصیلی اجرا شود که اولین گام برای اجرایی سازی این آیین نامه و ماده ۸۷ برنامه هفتم پیشرفت، آموزش یک مهارت به دانش آموزان است.
در این کارگروه، تقسیم کار درون دستگاهی صورت پذیرفته و بر موارد موثر ارتقای مهارت آموزی همچون تخصیص بودجه مستقل مالی برای مهارت آموزی، تجهیزات لازم برای اجرای آیین نامه مذکور، نوسازی و تجهیز هنرستانها، نظارت بر مباحث کتب درسی در راستای مهارت آموزی، توانمند سازی معلمان و جذب نیروی انسانی متخصص در تدریس دروس مهارتی اشاره و تاکید شد.
منبع