به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ۴۰ کیلومتری تبریز واقع شده است و بیشتر دانشجویان تبریزی این دانشگاه از قطار برای رفت و آمد به دانشگاه استفاده می کنند ولی افزایش تقاضا و کاستی های این قطار باعث شده دانشجویان از وضعیت نامناسب این ریل باس ناراضی باشند.
مدیر عامل راه آهن کشور با اشاره به اینکه طرح ایجاد قطار شهری تبریز_آذرشهر، جزو برنامههای راه آهن کشوراست، گفت: این قطار با تخصیص 2 رام قطار و تردد مستمر آن میتواند روزانه 6 هزار مسافر بینشهری را جابهجا کند.
جبارعلی ذاکری با اشاره به اهمیت راهاندازی قطار تبریز – آذرشهر در کاهش بار ترافیکی جادهای و ایمنی مسافران گفت: امکانات زیرساختی و اقدامات اولیه طراحی و مطالعاتی این طرح آغاز شده است.
بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی هم در دیدار با مدیرعامل راه آهن کشور خواستار افزایش تعداد رامهای قطار مسیر تبریز-تهران و بالعکس شد.
بررسی مسائل و مشکلات جاری ایستگاههای قطار در سایر شهرستانهای آذربایجان شرقی نیز از دیگر محورهای این دیدار بود.
طرح برقی کردن راه آهن تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که نخستین طرح مشترک همکاری ایران و روسیه در حمل و نقل ریلی است به طول ۴۶ کیلومتر در مهرماه سال ۱۳۹۱ افتتاح شد و برای اجرای آن ۱۰ میلیون یورو هزینه شده است.
این طرح به منظور تسهیل جا به جایی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و کارکنان شهرک شهید سلیمی اجرا شد و با راه اندازی قطار ریل باس تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان روزانه ۱۰ رام قطار مسافری با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در این مسیر حرکت می کند.
منبع