‌بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل باید به دغدغه اجتماعی تبدیل شود

فرانک موسوی شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح شهید محمودوند از یک سال گذشته برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کلاس درس عملیاتی شده است.

وی گفت: بیشترین علت بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان در خوزستان ازدواج، فقر مالی، فقر فرهنگی و دلایل زیاد دیگری است که برای حل این مشکلات نیاز به همراهی همه دستگاه‌ها و انجمن‌ها با آموزش و پرورش است تا دانش‌آموزی در این سرزمین از مدرسه جا نماند.

موسوی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی توان حل تمام مشکلات دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای بازگشت آن‌ها به مدرسه را ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: آموزش و پرورش خوزستان برای حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ماندگاری آن‌ها در کلاس درس نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی گفت: تنها جذب این دانش‌آموزان در کلاس درس مهم نیست و باید اقدامات لازم برای ماندگاری آن‌ها در مدرسه انجام شود.

موسوی تصریح کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای شناسایی مکان زندگی کودکان بازمانده از تحصیل می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان بیشترین تعداد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را در مناطق حاشیه شهرستان‌های اهواز و کارون اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این استاندار خوزستان از خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل و مدارس درخواست کرد تا با این دانش آموزان برای حضور در کلاس درس همراهی کنند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ۱۲ هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که مدیر کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد باید این آمار پایش شود.

به گزارش ایرنا، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور پیش از این اعلام کرد، یک میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که ۶۰ درصد از آنها در پنج استان از جمله خوزستان قرار دارند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دلایل بازماندگی از تحصیل؛ از کمبود امکانات آموزشی تا مشکلات اقتصادی

گروه جامعه ایرنا – بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام آموزشی در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ