به گزارش ایرنا، اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان روز سهشنبه به نقل از محسن واعظیفر افزود: از مجموع ۱۴.۷ کیلومتر طول خط ۲ مترو در مرحله نخست، ۱۶ ایستگاه در دست ساخت است که از این تعداد با اتمام عملیات احداث چهار ایستگاه، پیمانکاران در حال انجام نازککاری در آنها هستند.
وی با بیان اینکه خط ۲ مترو اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از منطقه «دارک» آغاز و به میدان شهدای خمینیشهر ختم میشود، اظهار کرد: نقطه تلاقی خط اول و دوم مترو در میدان امام حسین(ع)(دروازه دولت) ایستگاه مرکزی شهر اصفهان خواهد بود و امکان جابهجایی مسافران بین این ۲ خط در آن فراهم میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه، گفت: یکی از اتفاقهای مهم که تا یک ماه آینده رخ خواهد داد، ورود ۲ دستگاه حفاری مکانیزه (تیبیام) به ایستگاه ابنسیناست.
واعظیفر افزود: این دستگاهها از دارک آغاز به حفاری کرده و پس از پیمودن حدود هفت کیلومتر به این ایستگاه میرسند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه حفاری مکانیزه دیگری که از ایستگاه شهید حجازی آغاز بهکار کرده است، نیمه دوم سال آینده به ایستگاه ابنسینا خواهد رسید و سپس از همان ورودی شمالی خارج خواهد شد.
واعظیفر ادامه داد: ایستگاه ابنسینا بهدلیل عملکرد مهمی که دارد، بهعنوان محل خروج دستگاههای حفاری مکانیزه در نظر گرفته شده است و در این ایستگاه، حفاری بهصورت از بالا (کند و پوش) اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز میشود و با عبور از خیابانهای زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت میرسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز میشود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه میرسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهرهبرداری شد.
منبع