رشد ۱۷ درصدی مخاطبان پاییزی سینما؛ گیشه مهرماه به ۱۵۰ میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نخستین ماه پاییزی با اتفاق خوب سینماها همراه بود. در این ماه، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر طی بیش از ۷۳ هزار سانس به سینما رفتند و گیشه‌ای ۱۵۰ میلیاردی را برای مهرماه رقم زدند.

با این توضیح، میزان مخاطبان مهرماه ۱۷ درصد بیشتر از مدت‌زمان مشابه سال گذشته و گیشه نیز با رشد ۴۹ درصدی همراه بوده است.

این آمار در شرایطی رقم خورده که همواره بخشی از مهرماه به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تغییر سبک زندگی خانواده‌ها و الگوریتم هوا، سکته‌هایی را در روند استقبال از سینماها رقم می‌زد که این مهم امسال با اکران یک فیلم پرمخاطب، تاحدودی جبران شد و اجازه نداد تا مهرماه، به ماه خنثای پائیز که همواره طلایی‌ترین موسم اکران است، تبدیل شود.

رشد ۱۷ درصدی مخاطبان پاییزی سینما؛ گیشه مهرماه به ۱۵۰ میلیارد تومان رسید
کمدی «زودپز»

در این ماه، کمدی زودپز، بهترین عملکرد را داشت و توانست طی ۱۴ روز، ۱ میلیون و ۱۷۹ هزار مخاطب را به سینما کشانده و ۶۸ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان نیز بفروشد.

انیمیشن ببعی قهرمان نیز بالاتر از انتظار ظاهر شد و توانست در کمتر از ۱ ماه، ۴۹۹ هزار مخاطب داشته باشد و ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز فروش داشته باشد.

کمدی تگزاس که از هشتم خرداد به روی پرده رفته، همچنان مخاطب دارد به‌طوری‌که توانست در مهرماه، با جذب ۱۸۲ هزار مخاطب و گیشه ۱۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیونی خود، به سومین فیلم پرمخاطب و پرفروش نخستین ماه پائیزی تبدیل شود.

پول و پارتی نیز ۱۷۴ هزار مخاطب داشت و توانست ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بفروشد.

رشد ۱۷ درصدی مخاطبان پاییزی سینما؛ گیشه مهرماه به ۱۵۰ میلیارد تومان رسید
انیمیشن «ببعی قهرمان»

کمدی موزیکال مفت‌بر نیز با ۱۶۶ هزار مخاطب، به فروش ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی رسید.

قیف، شه‌سوار، قلب رقه، شهر گربه‌ها ۲، خجالت نکش ۲ و در آغوش درخت، دیگر فیلم‌های پرمخاطب و پرفروش مهرماه را تشکیل می‌دهند.

استقبال پائیزی مخاطبان از سینماها اما محدود به مهرماه نمی‌شود. اتفاق‌های خوبی برای این فصل در کار است. علاوه بر تداوم اکران اکثر فیلم‌های پرمخاطب کنونی طی ۲ ماه آتی، قرار است از ۹ آبان، صبحانه با زرافه‌ها و از هفتم آذر نیز ۷۰سی به روی پرده بروند که آمارهای چشم‌گیری را به اکران پائیزی اضافه می‌کنند و جهش خوبی را در گیشه سالانه سینما ایجاد می‌کنند.

در این میان اگر شورای صنفی نمایش بتواند یک تا دو فیلم اجتماعی قابل‌اعتنا را نیز به گردونه اکران نزدیک کند تا مخاطبان این گونه نیز بتوانند خوراک مناسبی در سالن‌های تاریک داشته باشند، آن‌زمان یک پائیز فراموش‌نشدنی برای سینماهای کشور محقق خواهد شد که شاخص آماری آن تا سال‌ها، قابل استناد بوده و سنگ محکی برای مقایسه اکران و گیشه پائیزی سینماها برای سال‌های آتی خواهد بود.

رشد ۱۷ درصدی مخاطبان پاییزی سینما؛ گیشه مهرماه به ۱۵۰ میلیارد تومان رسید
کمدی «مفت‌بر»

منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ منصوب شد

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ