به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس جمهور و ۱۰ نفر از اعضای هیات دولت در تالار امام رضا (ع) برگزار شد بیان کرد: امروز مشکلات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را از نزدیک دیدیم که با کمک رئیس جمهور برای این مشکلات چاره جویی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور شخصا مسائل آموزش و پرورش را از ۲ بُعد کیفیت بخشی دنبال میکند تصریح کرد: روز گذشته در جلسه هیات دولت مجوز تبدیل وضعیت پنج هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای خرید خدمات سیستان و بلوچستان گرفته شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: غباروبی مزار شهدای زاهدان، کلنگ زنی پروژه ۱۸ کلاسه در خیابان شریعتی شمالی زاهدان، افتتاح سه باب مدرسه در سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی، نشست با مدیران مدارس و بازدید از کلان پروژه کلینیک فرهنگیان از برنامههای امروز در زاهدان بوده است.
پذیرش ۳۴۰ دانش آموز سیستان و بلوچستان در رشته پزشکی
وی با اشاره به اینکه ۳۴۰ نفر دانش آموز سیستان و بلوچستان با وجود محرومیتهای فراوان در این منطقه در رشته پزشکی پذیرفته شدهاند عنوان کرد: محرومیتها و مشکلات عدیدهای در بحث آموزش و پرورش در استان وجود دارد که نیاز است به آن پرداخته شود.
در جلسه هیات دولت مجوز تبدیل وضعیت پنج هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای خرید خدمات سیستان و بلوچستان گرفته شدکاظمی گفت: ۱۷۱ پروژه با بیش از ۷۲۰ کلاس درس با اعتبار یک همت در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده که با همت رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه برای رفع چالشهای موجود بنا شد ۲.۲ دهم همت بودجه جهت تکمیل و رفع عقب ماندگی های آموزشی به این استان اختصاص پیدا کند.
وی گفت: تقریبا بخش زیادی از پروژههای نیمه تمام که شامل ۲۸۰ پروژه است با تخصیص این اعتبارات کامل خواهد شد؛ همچنین میتوان تعدادی مدرسه شبانه روزی نیز با این اعتبار در سیستان و بلوچستان ایجاد کرد.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در حوزه تعلیم و تربیت سیستان و بلوچستان پنج چالش اساسی داریم گفت: فضای آموزشی، کیفیت آموزشی، منابع انسانی از جمله کمبودهای حوزه تعلیم و تربیت در این استان است.
وی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در سه مقطع تحصیلی سیستان و بلوچستان حائز اهمیت است، گفت: میانگین متوسط شاخص متوازن پوشش تحصیلی در کشور حدود۴۰ درصد است که در این استان ۱۰ درصد عقب تر هستیم بنابراین ضرورت دارد در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، این عدد را به ۵۰ درصد برسانیم.
منبع