دریافت ۸۰ هزار ردیف استخدامی جدید/۴ هزار کتابخانه کلاسی تجهیز شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علیرضا کاظمی روز شنبه در حاشیه تجلیل از پژوهشگران برتر وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهیدباهنر درباره وضعیت نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات نیز با اشاره به اینکه مشکل ۴۰ تا ۵۰ هزار معلم را در حوزه رتبه‌بندی حل کردیم، توضیح داد: در این مدت کوتاه هم اقدامات خوبی در حوزه رتبه‌بندی و رسیدگی به اعتراضات و حل مسائل معلمان انجام شده است.

وی درباره به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات هم گفت: این افراد امسال نیز به کار گرفته شدند و حق‌التدریس‌ این افراد قطعی است و کد حق‌التدریسی برای همه آن‌ها صادر شده است و پیگیر مسائل و مشکلات‌شان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت آموزش در زمان تعطیلی مدارس اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود و در هیچ شرایطی آموزش را تعطیل نخواهیم کرد، آموزش در جریان است و اگر کافی نبود قطعاً به فکر کلاس‌های جبرانی هم خواهیم بود.

کاظمی یادآورشد: یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است.

وی افزود: ایجاد پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و بعدها به مرور زمان ایجاد پژوهش‌سراهای تخصصی یکی از اقدامات موثر در آموزش و پرورش بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما نکته مهم‌ این است که آیا امکانات پژوهش‌سراها با توجه به تغییر و تحولاتی که با سرعت در جهان در حال شکل‌گیری است، متناسب با نیازهای دانش‌آموزان است یا خیر. این موضوع نیاز به بازنگری دارد و به طور قطع یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار قرار دارد ایجاد پژوهش‌سراهای تخصصی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان و به‌روزآوری امکانات پژوهش‌سراها است. همچنین توسعه پژوهش‌سراها مدنظر است.

کاظمی عنوان کرد: معتقدیم نخبه‌های علمی و همه دانشمندان آینده افرادی خواهند بود که از مسیر همین فعالیت‌های پژوهشی و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی طی مسیر کرده باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال حدود ۴ هزار کتابخانه کلاسی تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در دوره متوسطه اول و دوم هم به فناورانه و کتاب‌های اختصاصی و هم به کتابخانه‌های مرکزی دسترسی دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع نتوانستیم این کتابخانه‌ها را به‌روز کنیم، گفت: به هر حال مسئله اول توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی است و مسئله بعد هم دسترسی‌های دانش‌آموزان به منابع علمی و درسی در سطح بالاتر است.

کاظمی اضافه کرد: مسیرهای متعددی را برای دستیابی دانش‌آموزان به کتاب‌ها و تجهیز کتابخانه کلاسی پیش‌بینی کرده ایم که یک بخش آن، کمک‌هایی است که دیگران با رویکرد مشخصی انجام می‌دهند. اگر خودمان در مدرسه به عنوان مدیر مدرسه همت کنیم با همان ظرفیت دانش‌آموزان می‌توانیم بهترین کتابخانه را ایجاد کنیم.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

برترین‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی تجلیل شدند

به‌گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سیدرضا …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ