تأثیر اساتید دلسوز در پیشرفت قاری برتر نوجوان

محمدامین کهن، قاری نوجوان

محمدامین کهن، قاری نوجوان از خراسان رضوی و رتبه اول رشته قرائت تحقیق زیر ۱۸ سال چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: ۱۷ سال دارم و کلاس یازدهم رشته علوم و معارف اسلامی هستم. از ۱۰ سالگی قرائت قرآن را شروع کردم و در این راه از استاد سروش عظیمی و استاد احسان سوختانلو بهره‌مند شده‌ام. 

وی ادامه داد: مهم است که اساتید نسبت به شاگردان خود دلسوز باشند. خوشبختانه اساتیدم پا به پای من در رقابت‌ها حضور یافته و تا لحظه آخر تجربیات خود را با من در میان می‌گذارند.

کهن قرآن را دریای بی‌کرانی دانست و افزود: در آینده، می‌خواهم در همین رشته پیشرفت کنم و در زمینه تحصیلی نیز علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته فرهنگیان هستم. از خداوند متعال شکرگزارم که مرا در این مسیر قرار داد و از زحمات والدین و اساتیدم قدردانی می‌کنم.

این قاری نوجوان با بیان اینکه قرآن، هديه خداوند است و انسان عاقل به هيچ وجه حاضر نيست بين او و قرآن فاصله بيافتد، گفت: كيفيت تلاوت همراه با صوت زيبا بايد در خدمت تكميل مفهوم آيات باشد تا در دل مخاطب نفوذ كند.

وی در پاسخ به اين سؤال كه چگونه مفاهيم قرآن را به هنگام تلاوت آيات به مخاطب ارائه دهيم، تصریح کرد: قاری قرآن در درجه اول بايد ترجمه و تفسير را بداند، سپس به‌گونه‌ای كه مخاطب متوجه باشد، آيات را قرائت كند كه اين امر موجب تأثيرگذاری بسيار می‌شود.

اين قاری نوجوان اظهار کرد: همان‌طور كه همه می‌دانند تلاوت قرآن علاوه بر فن، هنر است و اگر تلاوت را صرفاً يك كار موسيقايی فنی معرفی كنيم به بيراهه رفته‌ايم، زيرا صرف فن بودن بی‌معنی است. مخاطب بايد بداند كه منظور از مفاهيم قرآن چيست و قاری بايد طوری قرائت كند كه تفسير و ترجمه آيات به شيوه‌ای ساده در ذهن مخاطب گنجانده شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شرایط ظهور از علائم آن مهم‌تر است

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، 30 …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ