محمد دانش فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: محور بجنورد-جنگل گلستان بزرگترین طرح راهسازی خراسان شمالی است که اکنون به مرحله روسازی و آسفالت رسیده است.
وی با اشاره به نقطه بحرانی این محور در محدوه خندقلو افزود: ۱۰ کیلومتر مسیر در محدوده سیل واقع شده است و جهت ساماندهی، آرام سازی جریان رودخانه ها و جلوگیری از هرگونه خسارت سال ۹۶ باند دوم محور بجنورد در بخش خندقلو تکمیل و تحویل راهداری شد.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال شرق کشور ادامه داد: بارندگی های شدید سال ۹۸ بالا آمدن سطح آب و همچنین وقوع زمین لرزهای نیز در محدوده بدرانلو و خندقلو سبب شروع رانشها شد.
وی یادآور شد: ایمن سازی محور به دلیل ادامه بارشها و تشدید رانش در دستور کار قرار گرفت و جلسات و آزمایش های متعددی برای این بخش انجام شد.
دانشفر تاکید کرد: جهت تامین امنیت تردد خودروها در محور خندقلو در خراسان شمال باید پل ۱۳۰ متری احداث شود تا ایمنی راه تامین و بتوان ترافیک را از آن محدوده عبور داد.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال شرق کشور بیان کرد: عملیات اجرای احداث پل نیاز به برگزاری مناقصه دارد که باید توسط دستگاه های متولی انجام شود.
طرح احداث باند دوم بهشهر – گرگان – آزادشهر – بجنورد- قوچان به طول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است که در همین راستا تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان به طول ۱۳۴ کیلومتر که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.
منبع