به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: کیفیت بخشی در مباحث پرورشی و تربیتی و عدالت آموزشی از دیگر مباحثی است که باید در صدر موارد در دست بررسی این شورا قرار گیرد.
وی با اشاره به موضوع کمبود نیروی آموزشی و نیازهای خاص مدارس استثنایی از جمله «پدریار و مادریار» پرداخت و ساماندهی نیروهای حقالتحریری آموزش و پرورش را ضروری دانست.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه سرانه آموزشی در بسیاری از نقاط شهر اصفهان مناسب نیست گفت: یکی از دلایل کم بودن سرانه، انبوهسازی های بسیار بدون در نظر گرفتن سرانه کافی آموزشی است.
استاندار اصفهان افزود: مدارس اصفهان باید به شکل محله محور ساخته شود بطوریکه نمازخانه مدرسه دری به سمت بیرون داشته باشد تا اهالی محل بتوانند از آن به عنوان مسجد استفاده کنند و همچنین کتابخانه و سایر فضاها پس از تعطیلی مدرسه، توسط عموم مردم محله مورد استفاده قرار گیرد.
وی از خیران مدرسه ساز درخواست کرد تا در احداث مدارس به موضوع محله محوری توجه بیشتری داشته باشند زیرا این اقدام میتواند به بهبود وضعیت محلاتی که از فضاهای آموزشی و فرهنگی محروم هستند، کمک کند.
جمالی نژاد افزود: اصفهان، بسترهای خوبی مانند تخت فولاد دارد که از آن میتوان در کنار برنامه های اردویی همانند «راهیان نور» به منظور تربیت دانشآموزان و معرفت افزایی آنان استفاده کرد.
۱۳ هزار کلاس درس توسط خیرین در اصفهان احداث شده است
رییس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان شریک ۸۲ درصدی آموزش و پرورش در بحث ساخت فضاهای آموزشی است و در یک دهه اخیر بیش از ۱۳ هزار کلاس درس خیر ساز تحویل آموزش و پرورش اصفهان شده است.
مجتبی ملااحمدی افزود: آمار کشور در مشارکتهای خیرانه بالغ بر ۵۰ درصد و در استان اصفهان بالغ بر ۸۰ درصد است.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۲۰۰ خیر در استان اصفهان به کار نیک مدرسه سازی می پردازند گفت: اکنون پروژههای مختلف چند خیری در استان حال ساخت است.
ملااحمدی افزود: مدرسههای محله محور نیز در دستورکار قرار گرفته است تا این مدارس تبدیل به کانون محله شوند.
منبع