به گزارش ایکنا؛ حتماً عبارت «پاسخگویی به پرسشهای دینی» را در اغلب نمایشگاهها دیدهاید و یا برای یافتن پرسشهای دینی خود با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی تماس گرفتهاید و یا برای یافتن پاسخ سؤالهای خود به کتابهای متعدد مراجعه کردهاید. این کار ممکن است نیاز به زمان زیادی داشته باشد و یا به دلیل تعداد قابل توجه سؤالات مردم، بعد از انتظار طولانی موفق به ارتباط با کارشناسان مربوط شوید.
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی برای اینکه بتواند علاوه بر مدیریت سرمایه انسانی و منابع مالی، خدماتی با جاذبه، سرعت و گستردگی بیشتری در این زمینه ارائه بدهد، از هوش مصنوعی بهره گرفته است.
«دیندان»، ربات هوشمند مرکز ملی پاسخگویی است که در دو نسخه، یکی برای پرسشگران و دیگری برای کارشناسان پاسخگو، طراحی شده است. رباتی که برای کارشناسان طراحی و در اختیار آنها قرار داده شده، علاوه بر پاسخ، مستندات پاسخها را هم ارائه میدهد که این سرعت و کیفیت پاسخگویی کارشناسان را افزایش میدهد.
اپلیکیشن «پاسخگو» نسخه عمومی «دیندان» را میزبانی میکند و این ربات در اختیار عموم کاربران قرار داده شده است.
پیادهسازی و توسعه این چتبات توسط آزمایشگاه نرمافزار هوشمند دانشگاه قم انجام شده است. این ربات تأکید دارد که کاربر باید سؤال خود را کامل بپرسد، چون این ربات، توانایی دنبال کردن مکالمه را ندارد.
انتهای پیام
منبع