تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های نظام پیشنهادها برای حل ناترازی انرژی

تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های نظام پیشنهادها برای حل کلان‌مسئله ناترازی انرژیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در جلسه شورای سیاستگذاری هجدهمین همایش ملی و دوازدهمین جشنواره نظام پیشنهادها با اشاره به اینکه صنعت برق با سه ناترازی عمده روبه‌رو است، گفت: نخستین ناترازی در بخش اقتصادی به سبب تعرفه‌های تکلیفی است که ابلاغ می‌شود اما منابع موجود میزان مصارف را پوشش نمی‌دهد.

وی ناترازی دوم را بخش سرمایه‌گذاری دانست که در تابستان رقم می‌خورد و گفت: ناترازی سوخت سومین ناترازی است که در زمستان با مصرف حجم فراوانی از سوخت در بخش خانگی و تجاری مواجه هستیم که این سبب می‌شود به‌علت کمبود سوخت، کمبود تولید انرژی هم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با تأکید مجدد بر اینکه تأمین انرژی از چالش‌های اساسی کشور است، گفت: بخش برق بخشی از این حوزه است و وابستگی بسیاری به حوزه نفت و گاز دارد. افزون‌برآن چون تعرفه‌ها تکلیفی است و قیمت‌ها واقعی نیست مصرف‌ها بی‌محابا شده است و حتی بخش‌هایی بدون توجیه اقتصادی رشد مصرف داشته‌اند.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه با غیر واقعی ماندن قیمت‌ها باید سازوکار و چاره‌ای دیگری اندیشید، در ادامه تصریح کرد: شاید در مواردی ناکام بودیم و نشد کار لازم انجام شود؛ همین عوامل بر پیچیدگی‌های کار اضافه کرده است از این‌رو نیازمند یاری همکاران در صنعت نفت و گاز، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران هستیم تا از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آن‌ها استفاده شود.

وی، نظام پیشنهادها را از زیرساخت‌های حوزه صنعت برق برشمرد و افزود: این از موضوعات نازل‌تر تا موضوعات بسیار پیچیده و اساسی را شامل می‌شود. استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و نظام پیشنهادها برای حل ناترازی برق در فصل تابستان از مصوبات جلسه پیشین ما بود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه مقرر شده است برای نظام پیشنهادها در شرکت توانیر سازوکاری تعریف شود، گفت: چندی پیش در مشهد مقدس حدود 40 ایده و پیشنهاد مطرح شد که قابل بررسی است.

رجبی‌مشهدی از ابلاغ آیین‌نامه نظام پیشنهادها به زیرمجموعه‌های شرکت توانیر خبر داد و گفت: به کمک نظام پیشنهادها هم می‌توان شاخص‌ها را بهبود بخشید و مشارکت و تعلق سازمانی را افزایش داد البته این مستلزم توسعه بیشتر نظام پیشنهادها در سازمان و شرکت است.

جهش سازمانی با مشارکت منابع انسانی هدف همایش نظام پیشنهادات

در ادامه جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران با بیان اینکه امروز کسانی که دغدغه‌مند اصلاح، تغییر، بازسازی و یا استفاده از ظرفیت‌های منابع انسانی در ایجاد ساختارهای جدید در سازمان‌ها هستند گردهم آمده‌اند، گفت: سازمان جهاددانشگاهی تهران از سال 78 همایش ملی نظام پیشنهادها و از سال 86 جشنواره نظام پیشنهادها آغاز کرد و امسال با توجه به شعار سال هدف این همایش جهش سازمانی با مشارکت منابع انسانی تعیین شده است.

وی منابع انسانی را سرمایه مهم هر سازمان و دستگاه اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: توفیقات جهاد دانشگاهی تهران در این مسیر اول لطف خدا و بعد مرهون حمایت، همراهی و همدلی سازمان‌ها، دستگاه‌های درگیر است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی سازمان‌های درگیر از مواهب مادی و معنوی، گفت: هجدهمین همایش آغاز مجددی پس از چندین سال وفقه به‌علت پاندمی کرونا در برگزاری رویدادی است که سازمان جهاددانشگاهی تهران در برگزاری آن پیش‌رو بوده است.

در ادامه مرتضی بخشایش، مدیرکل توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو با اشاره به سابقه گسترده وزارت نیرو در این حوزه، گفت: البته ما در این مسیر با فراز و نشیب‌هایی هم روبه‌رو بوده‌ایم و هم‌اکنون اقدامات ابتکاری در حال انجام است. صنعت برق در حوزه تجارب ظرفیت‌های خوبی را دارد که می‌توان از آن در نظام پیشنهادها استفاده کرد.

تقدیر از منظور شدن نظام پیشنهادها در برنامه تحول اداری

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های زیرمجموعه با تلاش بیشتر و جزئیات و فرمول‌نویسی ایراداتی را در آوردند و پاداش‌هایی را در نظر گرفتند، در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان امور استخدامی کشور در دولت چهاردهم در برنامه تحول اداری این موضوع را به‌طور مشخص آورده است که می‌تواند عاملی برای جلب مشارکت جدی دیگر دستگاه‌ها برای اجرای نظام پیشنهادها باشد.

بخشایش با اشاره به محورهای سنتی این همایش در ادامه بر ضرورت بازنگری محورهای همایش تأکید و تصریح کرد: باید موضوعاتی با تأثیرگذاری بیشتر برای داشتن خروجی بهتر از همایش در محورها گنجانده شود.

وی سطح پیشنهادها را از متخصص تا پایین‌ترین رده تشکیلاتی متفاوت برشمرد و افزود: این پیشنهادها می‌تواند در خصوص موضوعاتی چون حکمرانی، بهره‌وری و موضوعاتی از این قبیل باشد و باید علاوه‌بر هوش مصنوعی سایر علوم تکنولوژی در محورهای همایش دیده شود.

سیدرضی آقاسیدی، رئیس سازمان تجاری‌سازی فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی نیز با بیان اینکه دکتر پزشکیان ناترازی را به‌عنوان ترمینولوژی پاندمیک مطرح کرده است، گفت: می‌توان از آن به‌عنوان یکی از محورهای همایش مطرح تا بتوان یک بسته سیاستی مناسب برای نظام حکمرانی کشور تدوین کرد.

وی با بیان اینکه راهکار حل ناترازی انرژی می‌تواند خروجی نظام پیشنهادها باشد، در ادامه خاطرنشان کرد: ما نیز در بحث نوآوری در سازمان تجاری‌سازی می‌توانیم در صورت لزوم کمیته‌ها و کارگروه‌های لازم را تشکیل دهیم.

تأکید بر وجود نگاه آینده‌پژوهی در نظام پیشنهادها

در ادامه مسعود قاسمی، معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر حوزه نظام پیشنهادها را حوزه با اهمیت و پرداختن به آن را یک ضرورت مورد تأکید و مورد نیاز دانست و گفت: به نظام پیشنهادها باید با نگاه آینده‌پژوهی به آن نگریسته شود که در این‌صورت جذابیت‌های لازم برای حل مسئله را دارد و حل ناترازی‌ها باید از مأموریت‌های این همایش باشد.

وی با بیان اینکه از نخستین تأکیدات رجبی‌مشهدی، در آغازین روزهای انتصابشان استفاده از نظام پیشنهادها بوده است، گفت: یکی از علل آن افزایش مراجعات به ایشان است و باید این ساختار نظام‌مند شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر با بیان اینکه شرکت توانیر شامل شرکت‌های زیرمجموعه برای راهبری است، ادامه داد: 56 شرکت انتقال و توزیع شرکت‌های فعال زیرمجموعه که بعضاً جلوتر از بخش ستادی هستند. هم‌اکنون نظام‌نامه‌ای با پیش‌بینی فرمولی برای برگزاری نظام پیشنهادها با رویکرد ناترازی و با مدلی مناسب نوشته شده است که همه افراد از متخصص تا نیروی انتظامی پیشنهاد بدهند مدیران ارشد هم مکلف هستند ماهی دو پیشنهاد را ارائه دهند که از منظر ارزشیابی حائز اهمیت است.

وجود 38 کارگروه تخصصی و 5 کارگروه ویژه برای نظام پیشنهادها

قاسمی درباره ساختار اجرایی شرکت توانیر گفت: شورای راهبری تحول اداری، کارگروه اجرایی نظام پیشنهادها، دبیرخانه مستقر در دفتر مدیریت توسعه از اجزای آن است شرکت توانیر 38 کارگروه تخصصی و پنج کارگروه ویژه دارد که پس از آنکه پیشنهاد در کارگروه تخصصی تأیید شد به کارگروه ویژه ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به وجود یک کارگروه برای بررسی میزان صرفه‌جویی در ادامه توضیح داد: چنانچه پیشنهادی به صرفه‌جویی منجر شود درصدی از میزان صرفه‌جویی به همکار پیشنهاددهنده داده می‌شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر با اشاره به سابقه این شرکت در حوزه نظام پیشنهادها(از دهه 70 تاکنون) گفت: هم‌اکنون همه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها در خصوص نظام پیشنهادها تجمیع و یکپارچه شده‌اند و نظام‌نامه مفصلی تدوین شده است هم‌اکنون بازنگری آن‌را آغاز کردیم و مهر ماه ابلاغ شده است و مقرر شده است سالانه به‌جای بازنگری ضریب داده شود.

قاسمی با بیان اینکه از زمان ابلاغ تاکنون 22 فراخوان از معاونت‌ها به سیستم نظام پیشنهادها ارائه شده است، در ادامه تصریح کرد: عملکرد در این حوزه در شرکت‌های زیرمجموعه به نسبت واحد ستادی به مراتب بهتر است. هم‌چنین سامانه‌ای فعال شده است و این امکان وجود دارد نرم‌افزار موجود در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار بگیرد.

پیوند مدیریت دانش با نظام پیشنهادها در شرکت توانیر

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با رویکرد کایزنی انجام شده است، گفت: می‌کوشیم این موضوع را با مدیریت دانش گره بخورد و امید می‌رود شرکت توانیر سال آینده این تجربه را ارائه دهد.

در ادامه محمد ذاکری، رئیس امور برنامه‌ریزی و نوآوری اداری سازمان اداری و استخدامی کشور رسالت برگزاری همایش‌های سالانه را حل مسائل برشمرد و افزود: باید در ابتدا علت باور نداشتن سیاستگذاران و برخی مدیران ارشد به نظام پیشنهادها را آسیب‌شناسی کرد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد محورهای همایش باید به‌سمت حل مسائل نظام باشد، ادامه داد: هم‌چنین باید در جست‌وجوی پاسخ این پرسش بود که چرا رهبری سازمان‌ها اجازه نداده‌اند نظام پیشنهادها به شکل شایسته‌ای شکل بگیرد؟ و نظام‌های اداری ما چه ایراداتی دارند و چگونه باید اصلاح شوند؟

ذاکری راه‌اندازی پایگاه دانش را موضوع بعدی در این‌باره دانست و خاطرنشان کرد: من تا به امروز از فعالیت‌های شرکت توانیر در خصوص نظام پیشنهادها بی‌اطلاع بودم حال آنکه گزارش این فعالیت‌ها باید به اطلاع بقیه سازمان‌ها برسد تا مورد استفاده قرار گیرند.

وی، محتوای پایگاه دانش نظام پیشنهادها را شامل محتوا و تجارب ارائه شده در این همایش برشمرد و افزود: سازمان‌های عضو شورای سیاستگذاری و حتی بقیه سازمان‌های دولتی و خصوصی در قالب شبکه‌ای در حد یک گروه در فضاهای مجازی در جریان فعالیت‌های یکدیگر قرار بگیرند.

ذاکری با بیان اینکه موضوع مدیریت دانش و نظام پیشنهادها در برنامه اصلاح دیده شده است، گفت: از تأکیدات رئیس‌جمهور در آخرین بازدید از سازمان استفاده از ایده، تجربه و پیشنهاد برتر درون و برون‌سازمانی برای حل مسئله بود.

وی با بیان اینکه در موضوع مدیریت دانش و نظام پیشنهادها در کشور قانون داریم، در ادامه تصریح کرد: در خصوص مدیریت دانش دستورالعمل و مصوبه شورای‌عالی اداری و درباره نظام پیشنهادها نظام‌نامه ابلاغی وجود دارد.

ذاکری یادآور شد: می‌کوشیم در برنامه تحول اداری به طرق مختلف نظیر ارزیابی عملکرد و شاخص‌های عمومی بتوانیم مشوق‌هایی را برای نظام پیشنهادها ارائه کنیم.

سیدسبحان لواسانی، رئیس پژوهش‌های منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران هم با بیان اینکه در حوزه نظام پیشنهادها یک بعد کیفی واجد وجود کایزنی نظیر تعلق سازمانی و تعهد سازمان وجود دارد، گفت: بخش کمی هم ارزش‌افزایی سازمان را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران از سال 88 نظام‌نامه و آیین‌نامه اجرایی تخصصی به‌همراه مکانیزم‌های انگیزشی را ایجاد کردیم، در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه یکپارچه ثبت ارزیابی پیشنهادها و برگزاری جشنواره‌های سالانه و تقدیر از پیشنهادها برتر از دیگر اقدامات بوده است به‌نحوی که موضوع نظام پیشنهادها بخشی از فرهنگ سازمانی شرکت ملی گاز ایران شده است اما در برهه‌ای از زمان به‌علت اعمال نظر شخصی کم‌رنگتر شد.

شرکت ملی گاز ایران از پیشگامان نظام پیشنهادها در کشور

لواسانی با بیان اینکه در صنعت نفت و گاز ابلاغیه وزیر برای ایجاد نظام پیشنهادها و مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت را داریم، ادامه داد: ما از پیشگامان این حوزه بودیم اما هنوز برخی محدودیت‌ها در صنعت نفت در این‌باره وجود دارد.

وی با اشاره به روز کردن سامانه نظام پیشنهادها گفت: پیشنهادی ارائه شد که سرمایه میلیارد دلاری را به‌همراه داشت. نظام پیشنهادها در دو سطح ستادی و عملیاتی اجرا می‌شود که در این حوزه بخش‌های عملیاتی و شرکت‌های فرعی فعال‌ترند.

لواسانی وظیفه اصلی بخش ستادی را سیاستگذاری و حمایت و پشتیبانی دانست و خاطرنشان کرد: چنان‌چه نقش سازمان اداری استخدامی در این‌باره پررنگ‌تر شود تا الزام‌پذیری سازمان‌ها از این سازمان (اداری و استخدامی) بیشتر شود استفاده از نظام پیشنهادها به‌عنوان تکلیف محسوب شود. در بخش ارزیابی عملکرد شهید رجایی می‌توان محورها و سنجه‌هایی را در نظر گرفت که این موضوع در آن ملحوظ شده باشد.

وی با بیان اینکه در صورت انتفاع بخش ستادی از اجرای نظام پیشنهادها حمایت بیشتری هم وجود خواهد داشت، در ادامه تصریح کرد: با بازنگری محورهای این همایش باید موضوع ناترازی انرژی و نیز انطباق آن با موضوعات عصر تحول دیجیتال هم گنجانده شود.

لواسانی گفت: به نقل از گالوپ 78 درصد از پدیده‌ها، مشاغل و نظام‌های جاری جهان اگر خودشان را با مختصات این عصر منطبق نکنند محکوم به شکست هستند. بنابراین پدیده‌ها باید ماهیت خود را تغییر و منطبق با مختصات این عصر بکنند که نظام مشارکت هم جدای از آن نیست. باید از هم‌اکنون بذر تفکری ایجاد شود و ماهیت این نظام را براساس مختصات عصر تحول دیجیتال تغییر داد.

در ادامه مجتبی نوری، مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در بازدیدی از مرکز تحقیقات ماکس بلانک پرسش من این بود که شما چه اقدامی انجام می‌دهید که از نتایج تحقیقات شما استفاده شود؟ گفت: این پرسش برای کارکنان این مرکز تحقیقاتی کاملاً نامفهوم بود اما از مشکلات ما استفاده نکردن از ایده‌ها و نتایج تحقیقاتی است که باید این چالش برطرف شود.

هوش مصنوعی به کمک تصمیم‌گیران و نظام پیشنهادها

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی به کمک تصمیم‌گیران آمده است، در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا سامانه‌های نظام پیشنهادها، مدیریت دانش و مدیریت تحقیقات باید یکپارچه شوند. تا به‌عنوان یک دیتا بیس بتوان از آن‌ها در هوش مصنوعی استفاده کرد تا در کنار مدیران قرار گیرد.

نوری ابراز امیدواری کرد که با به‌کارگیری هوش مصنوعی برای سال آینده دستاورد مهمی برای همایش نظام پیشنهادها خواهیم داشت و در ادامه گفت: هوش مصنوعی به کمک نظام پیشنهادها هم خواهد آمد که این مستلزم داشتن دیتا بیس عظیمی از ایده‌هاست که تاکنون از آن غافل مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه شاخص‌های بودجه‌ریزی پاسخگویی جنسیتی کشور دچار عقب‌ماندگی است، در ادامه خاطرنشان کرد: باید بیشتر به مشارکت بانوان که 50 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند توجه شود. میزان پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته همبستگی مستقیمی با مشارکت زنان آن‌ها داشته است.

نوری نظام پیشنهادها را بستری برای مشارکت بیشتر زنان به‌منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها دانست و گفت: این موضوع باید در همایش و جشنواره لحاظ شود.

وی با بیان اینکه سازمان اداری و امور استخدامی باید نواقص نظام پیشنهادها را برطرف کند، در ادامه تصریح کرد: برنامه تحول اداری شکور باید برای اجرای نظام پیشنهادها پیوست‌هایی داشته باشد که برای آن منابع دیده شوداز این‌رو حضور فردی از سازمان برنامه و بودجه ضروری بود.

نوری بر فاصله گرفتن از کارهای سنتی و حرکت به‌سمت تحولات عصر دیجیتال تأکید کرد.

میثم رفیع، پرهیزکار معاون مدیرکل بهره‌وری وزارت نفت هم با طرح این پرسش که آیا این نظام می‌تواند مسائل کشور را حل کند؟ گفت: افرادی که در عملیات درگیر مسائل متعدد هستند درک بهتری از نظام پیشنهادها دارند و برای آن‌ها به‌عنوان ابزار مدیریتی جا افتاده است.

وی با اظهار تأسف از اینکه این موضوع در سطح مدیران ارشد موضوع جا افتاده‌ای نیست، در ادامه خاطرنشان کرد: اما این موضوع نمی‌تواند منکر اصل این قضیه که این نظام تا چه حد توانسته به همکاری بین‌بخشی به مدیران عملیاتی کمک کند، باشد.

تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی نظام پیشنهادها

پرهیزکار با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی نظام پیشنهادها گفت: باید از این طریق متوجه شد که مسائل مربوط به نظام پیشنهادها بیشتر به چه بخش‌هایی معطوف است؟ کجاها به‌علت نداشتن درک درستی برای این موضوع مشکل ایجاد کرده‌اند؟ همه این‌ها مستلزم آن است تا با ذکر تجارب برتر از پیشنهادها ارائه شده افراد به این درک برسند.

وی با اعتقاد به اینکه استفاده از نظام پیشنهادها باید یک الزام قانونی باشد، در ادامه تصریح کرد: این کار در قالب نظام تحول اداری و نظام‌های از این قبیل امکان‌پذیر است. اما باید در ابتدا درک درستی از این نظام داشته باشیم تا به آن متعهد بمانیم در غیر این‌صورت ماهیت صوری و ظاهری خواهد داشت.

پرهیزکار با بیان اینکه در قانون این امکان برای همه دستگاه‌ها ایجاد می‌شود، در ادامه خاطرنشان کرد: در ماده 20 خدمات کشوری این رویکرد که ما باید کارکنان را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم در مقطعی از نظام مشارکت نام بردند ما سال گذشته با برگزاری کارگاه آسیب‌شناسی در صنعت نفت به اسم احیا کوشیدیم توجه به نظام پیشنهادها را بیشتر کنیم تا امروز آن ‌را به نظام دانش‌بنیان وصل کردیم.

وی با بیان اینکه نظام پیشنهادها از نظر مدیران ارشد ما یک نظام لوکس و ویترینی است، گفت: حال آنکه این موضوع یک ضرورت است و عمدتاً نظام پیشنهادها در دستگاه‌ها بلکه در بخش عملیاتی و شرکت‌ها به‌درستی درک و اجرا می‌شود.

پرهیزکار با بیان اینکه برای آنکه جشنواره روند بلوغ را طی کنند باید رویکرد حل مسئله داشته باشند، در ادامه خاطرنشان کرد: حتی عنوان جشنواره باید با رویکرد محوری باشد که رویکرد محوری امروز کشور کلان‌مسئله‌ها و ابرچالش‌هاست. مسائلی که در همه حوزه‌ها مراحل حل مسئله را طی نکرده باشند و به معضل، بحران و چالش تبدیل شده‌اند.

وی مسائل فرهنگی را در حل بحران‌ها بی‌تأثیر ندانست و گفت: برای حل مسئله باید به هر دو بعد توجه شود بخش مردمی و بخش حکمرانی. باید در مرحله نخست ریش اساسی مشکلات نظام پیشنهادها در دو بخش اجرا و مردم شناخته برای آن راهکاری تعریف شود سپس نظام پیشنهادها با اصل بر مسئله‌محور بودن اجرا شود.

پرهیزکار از تدوین آیین‌نامه‌ای تحت‌عنوان نظام پیشنهادها دانش‌بنیان و نوآورانه متصل به مدیریت دانش در صنعت نفت خبر داد و گفت: این آیین‌نامه تا مرحله تصویب وزیر رفت اما متأسفانه متوقف شد.

مهدوی‌فر، مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و دبیر شورای سیاستگذاری همایش و جشنواره، با بیان اینکه در نظام پیشنهادها اگر باور و اعتقاد مدیران ارشد نباشد کاری پیش نخواهد رفت، گفت: در تدوین برنامه‌های نظام تحولی در سال‌های گذشته در متن مقدمه تأکید می‌شد برنامه تحولی نیازمند باور و اعتقاد است.

وی با تأکید بر ضرورت وجود حمایت و پشتیبانی‌های لازم ئبرای اجرای بهتر نظام پیشنهادها در ادامه خاطرنشان کرد: جای تشکر دارد که جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی با توجه به عملکرد مثبت و ظرفیت نیروی انسانی و خدماتی در اجرای این امر پیشرو بوده است اما اگر اعتقاد و باوری در افراد نباشد کاری انجام نخواهد شد.

مهدوی‌فر با بیان اینکه قرار نیست همه ریشه‌های فرهنگی، اعتقادی و باورها را اصلاح کنیم، افزود: ما باید با ابرچالش‌ها مقابله کنیم تا مدیران ارشد را به این باور برسانیم.

وی با بیان اینکه پس از بازدید رئیس‌جمهور از سازمان ایشان 12 وظیفه را برای سازمان اداری و امور استخدامی برشمردند در ادامه گفت: یکی از این موارد استفاده از تجارب داخلی و بیرونی است باید این موضوع تکلیف قانونی و حمایت‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

حضور پزشکیان در مراسم روایت پیشرفت دانشگاه تراز اسلامی در دانشگاه امام حسین (ع)

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، صبح …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ