سرهنگ محمد امیر کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه راهی ماژان- بصیران – خوسف، دسترسی مهر شهر به کمربندی، تقاطع نمایشگاه بین المللی با بلوار دانشگاه بیرجند و کمربندی تپه پایه یکم به عنوان نقاط پر حادثه از سال ۱۴۰۰ مصوبه دارد که اجرا نشده و باید در اولویت قرار گیرد.
وی همچنین اظهار کرد: تکمیل باند دوم در محور بیرجند- قاین حد فاصل آرین شهر تا سه راهی روم و انتهای حوزه قاینات تا ورودی خراسان رضوی یکی از ضروریات بحث ایمن سازی محورهای اصلی استان است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه تانکرهای سوخت ترانزیت در استان متولی ندارد ادامه داد: در بحث حوادث رانندگی برون شهری استان با مشکل جرثقیل سنگین مواجه هستیم که باید حمایت های لازم انجام گیرد.
وی یکی از ضعفهای زیرساختی استان را کمبود مجتمعهای رفاهی در عمق محورهای کویری عنوان کرد و گفت: محور دیهوک- راور پر تصادفترین محور غرب استان محسوب میشود از آنجایی که در مسیر کرمان به راور به جز دیگ رستم هیچگونه توقف گاهی وجود ندارد ضروری است که در محدوده آب انبار شماره هشت محور دیهوک- راور مجاورات اورژانس زیرساخت برق و روشنایی برای احساس امنیت تامین و استراحتگاه موقت بین راهی احداث شود.
سرهنگ کاظمی یادآور شد: برای مدیریت سرعت و به تبع آن کاهش شدت تصادفات حداقل در ۴۰ نقطه تعیین شده از محورهای خراسان جنوبی باید سامانه هوشمند ثبت تخلف نصب شود.
وی تاکید کرد: پر حادثه ترین محور خراسان جنوبی نهبندان- سربیشه- بیرجند – قاین به سمت گناباد است.
منبع