دکتر تقی دولت آبادی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۹ مورد از تماس ها با سامانه اورژانس خراسانشمالی در این مدت منجر به اعزام آمبولانس شده که هشت هزار و ۵۹۰ مورد از آن را مزاحمت بوده است.
وی افزود: از مجموع تماس ها با اورژانس استان هفت هزار و ۱۵۵ مورد نیز مربوط به ارایه مشاوره است.
دولت آبادی گفت: اورژانس ۱۱۵ خراسانشمالی بنا بر وظایف خود نیروهای امدادی را به محل حادثه اعزام می کند اما کارشناسان اورژانس پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانیها متوجه مزاحمت تلفنی میشوند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علومپزشکی خراسان شمالی ادامه داد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت، تاخیر در امدادرسانی به افراد نیازمند و به خطر افتادن جان افراد نیازمند به خدمات میشود.
دولت آبادی تصریح کرد: افزادی که برای اورژانس ۱۱۵ مزاحمت ایجاد می کنند، باید بدانند که این نهاد امدادی موضوع مزاحمت تلفنی را بهطور جدی پیگیری میکند.
وی یادآور شد: برای برخورد با مزاحمان تلفنی با اورژانس، ۲ قانون وجود دارد؛ قانون ۱۳۱ و ۶۴۱ مجازات اسلامی به این امر پرداخته و از یک تا ۶ ماه حبس برای این افراد در نظر گرفته است.
۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسانشمالی فعال است.
منبع