مصطفی حسن زاده در حاشیه مراسم نصب و رونمایی از سامانه تبیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه پایش خدمترسانی “تبیان” سازمان آرامستانهای کاشان به منظور اعلام وضعیت ارائه خدمات (پذیرش، تغسیل، تکفین، تحویل پیکر و خاکسپاری) به بهره برداری رسیده است.
وی ابراز کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات شایسته به مراجعین و خانوادههای معزا و اطلاع رسانی آنلاین هر یک از مراحل خدمت رسانی، این سازمان اقدام به راهاندازی سامانه پایش با نام تبیان در سالن معراج و ساختمان اداری کرده است تا شهروندان و خانوادههای متوفی از وضعیت انجام امور مربوط به متوفی خود آگاه شوند.
مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کاشان افزود: برای این سامانه سه عدد مانیتور LED نشانگر وضعیت متوفی و مراحل خدمت رسانی در سالنهای انتظار ساختمان معراج(غسالخانه) و ساختمان اداری این سازمان نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: از زمان ورود پیکر متوفی به آرامستان تمامی مراحل اداری و خدماتی از جمله پذیرش، تغسیل، تکفین و تحویل جسد و خاکسپاری در سیستم مذکور قابل نمایش است و خانوادههای عزادار در ساختمان معراج آرامستان دارالسلام در انتظار میمانند تا امور مربوطه انجام شود و پس از تحویل میت، مراسم تشییع در این آرامستان و یا اعزام به نقاط مختلف شهر و یا دیگر نقاط کشور جهت دفن اموات خود اقدام نمایند.
حسن زاده تصریح کرد: تمامی مراحل پذیرش تا خروج متوفی از سالن معراج (غسالخانه) با ذکر نام و ساعت تکفین و تشییع در این نمایشگر مشخص است و خانوادهها و بستگان متوفی به راحتی میتوانند از روند اجرای امور مطلع شوند.
وی بیان کرد: این سازمان در راستای رضایت خانوادههای متوفی اقدام به تجهیز سالن وداع به صوت قرآن، صوت سلام بر امام حسین (ع)، سیستم پیجینگ اعلام خانواده متوفی جهت حضور در سالن وداع، مکانیزه شدن نحوه تهیه آب سدر و کافور و تغییر نور به صورت اتوماتیک و غیره نموده است.
منبع