به گزارش ایرنا،”یدالله مالمیر ” شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بر همین اساس استان البرز در ۳۰ دی ماه جاری میزبان همایش کشوری صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم است.
وی ادامه داد: در این همایش چالشها و رویکردهای نوین، برندها، مراکز خرید و صنعت خردهفروشی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم کشور بررسی خواهد شد.
مالمیر گفت: در کشور ما بخش عمدهای از ظرفیت مراکز خرید به عرضه و فروش پوشاک اختصاص دارد به همین دلیل برگزاری چنین همایشی برای طرح و بررسی دغدغههای فعالان عرصه نساجی، پوشاک و صنایع وابسته ضروری است.
چالشهای منابع انسانی در زنجیره فروش تا تولید
رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز گفت: در زنجیره تولید تا فروش محصول در این حوزه، حلقه مفقودهای داریم که در این خصوص پرداختن به تعاریفی همچون سفر مشتری اهمیت بالایی دارد زیرا یک مشتری زمانی که از یک برند خرید میکند در حقیقت سفری را آغاز کرده که ایجاد جذابیت برای او در این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به چالش منابع انسانی که برندهای صنعت نساجی، پوشاک و چرم و فروشندگان در این حوزه ممکن است با مشکلات جدی در خصوص آن مواجه باشند، افزود: بخش قابل توجهی از منابع انسانی در مجموعههای تولیدی و بازار را در حال حاضر نسل زِد تشکیل میدهد که در علم مرتبط به این صنعت فروش، خبره و کاربلد هستند، اما به دلیل عدم تجربه کاری، به بسیاری از اصول پایه و روشهای کار آشنا نیستند.
نقش فروشهای اینترنتی در رونق صنعت نساجی، پوشاک و چرم
مالمیر با بیان اینکه دیگر مبحث مهم برای کمک به توسعه و رونق صنعت نساجی، پوشاک و چرم استان البرز، بخش فروشهای اینترنتی است، گفت: این روشهای نوین فروش نه تنها دسترسی به بازارهای جدید را تسهیل میکند بلکه به تولیدکنندگان این امکان را میدهد که محصولات خود را به صورت مستقیم به مصرفکنندگان عرضه کنند و از این طریق سود بیشتری کسب کنند.
وی در خصوص دلیل برگزاری این همایش در البرز افزود: درصد قابل توجهی از نیاز کشور در حوزه نساجی و پوشاک به ویژه تأمین مایحتاج پایتخت در این بخش در البرز تولید میشود، به گونهای که بسیاری از فعالان صنعت مربوطه دارای بخشهای تولیدی و کارخانهای یا دفاتر فروش در این استان هستند.
دستاوردهای همایش و تجارب تولیدکنندگان نامآور
نایب رییس اتاق بازرگانی البرز در خصوص دستاوردها و نتایجی که از برگزاری این همایش عاید خواهد شد، بیان کرد: در این صنعت، تولیدکنندگان نامآوری در البرز فعالیت دارند که از صادرکنندگان معتبر هستند و میتوانند تجارب خود را در اختیار نسل جوانی قرار دهند که میخواهند وارد عرصههای بینالمللی برای عرضه و فروش محصولات تولیدی خود شوند.
آسیبشناسی بازار پوشاک ایران و راهبردهای توسعه
مالمیر با بیان اینکه همایش محوریت چالشها و رویکردهای نوین، برندها، مراکز خرید و صنعت خردهفروشی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم در واقع فرصتی برای گردهمایی صنعتگران، اتحادیهها و بازاریان در این بخش است، افزود: از طرفی این همایش فرصتی برای مذاکره با بخش دولتی است و هر چه نمایندگان با دانش و تجربه بیشتری برای ارتباط و تعامل با ادارات و نهادهای خدمترسان و مطالبهگری در این حوزه داشته باشند، به نتایج مطلوبتری دست خواهیم یافت.
در این همایش در چهار بخش به آسیبشناسی بازار پوشاک ایران در سال ۲۰۲۵ و توانمندسازی مدیران با هدف تشریح راهبردهای توسعه در رقابت با برندهای بزرگ پرداخته خواهد شد.
استان البرز دارای بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی نساجی ، پوشاک و چرم است که بخشی از تولیدات این استان صادراتی است.
منبع