برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌های جهانی با رویکرد نصیب برابر آموزشی/امتیاز ویژه برای رتبه‌های برتر المپیادها

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری روز دوشنبه با اشاره به این که دانش آموزان ایرانی در روزهای گذشته در المپیادهای جهانی درخشیده اند و عنوان نخست را در المپیاد جهانی زیست شناسی پس از ۲۳ سال کسب کرده اند، افزود: باید برای دانش آموزان مناطق دور افتاده و مرزی کشور برنامه ریزی کنیم تا بتوانند در این مسابقات شرکت و عناوین ملی و بین المللی کسب کنند. در مسابقات جهانی امسال نیز سه نفر از دانش آموزان شرکت کننده از شهرستان ها هستند.

وی افزود: نگاه دولت، نگاه عدالت محوری است و بر همین اساس آموزش و پرورش با هماهنگی با سازمان صدا و سیما، در شبکه امید برای دانش آموزان کل کشور، برنامه هایی برای آماده سازی آنان به منظور شرکت در المپیادهای ملی پخش می کند تا بتوانند از این امکان برای افزایش ظرفیت های علمی خود استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت هایی که برای ارتقاء علمی دانش آموزان به منظور شرکت در المپیادهای علمی شده است، گفت: باشگاه دانش پژوهان جوان مدت زیادی تعطیل شده بود که اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه آن به تصویب رسید و این باشگاه به عنوان مکانی که منتخبین کشوری المپیادها در آن جمع شده و برای المپیادهای جهانی آماده می‌شوند، تبدیل خواهد شد.

نوری در مورد امتیازاتی که دانش آموزان صاحب رتبه در المپیادهای جهانی و کشوری خواهند داشت، اظهار کرد: کسانی که در المپیادهای جهانی رتبه کسب می‌کنند، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل کنند و کسانی که در المپیادهای کشوری رتبه کسب کنند، خواهند توانست در صورت کسب ۸۵ تا ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در آن شهر رشته رشته قبول شوند.

دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی زیست‌شناسی رتبه نخست دنیا را کسب کردند و در المپیاد ریاضی توانستند در رتبه هشتم جهانی قرار گیرند که نسبت به سال گذشته ۲۱ رتبه رشد داشتند و در المپیاد جهانی فیزیک دو مدال نقره و سه برنز کسب کردند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تغذیه مناسب راهکاری مؤثر برای کاهش اثرات آلودگی هوا

به گزارش ایرنا، آلودگی هوا یکی از پیامدهای ناگوار زندگی مدرن است که تأثیرات مخربی …