به گزارش ایرنا محمدرضا نظریان روز چهارشنبه در شورای اقامه نماز استان در استانداری گفت: مشکلات موجود در این زمینه تنها شامل اعتبار و بودجه نیست، بلکه میزان گرایش به نماز، ریشه در نگرش دانش آموزان و فضای تربیتی مدارس دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه برگزاری جلسات مرسوم با خانوادهها در باره نماز کافی نیست و باید به ریشهها پرداخته شود، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اهمیت اقامه نماز در ساعات تربیتی تأکید دارد و در این زمینه آموزش عملی نماز به دانشآموزان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: از آنجا که شخصیت دانشآموزان در دوران ابتدایی شکل میگیرد ایجاد نگرش مثبت به نماز نیز باید از سنین پایین آغاز شود.
نظریان ادامه داد: نقش الگویی مدیران در اقامه نماز اول وقت در مدارس و ادارات بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: برای دستیابی به اهداف سند بنیادین آموزش و پرروش لازم است در جذب و استخدام افراد در سیستم آموزشی، بیشتر به مسائل تربیتی و پرورشی توجه کرد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست از برگزاری اجلاس نماز در اسفند سالجاری خبر داد.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود: توجه به کارهای تحقیقاتی در حوزه نماز برای ترسیم مسیر برنامهریزیها و برنامه عملیاتی ضروریست.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از سه مُروج برتر اقامه نماز در استان تجلیل شد.
منبع