به گزارش ایرنا، علیرضا صلواتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهآهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد از پروژههای مهم وزارت راه و شهرسازی است و تزریق این رقم میتواند نقش موثری در پیشبرد آن داشته باشد.
وی ادامه داد: اکنون ۲ پیمانکار اصلی در طول خط پروژه مشغول کار و ۲ پیمانکار دیگر در حال احداث ایستگاههای سفیددشت و شهرکرد هستند و انتظار میرود این پروژه تا پایان سال آینده به اتمام برسد.
وی اظهار داشت: پروژه مورد نظر در چهار سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و زیرسازی آن به حد مناسب و قابل قبول رسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم روسازی و ریلگذاری مسیر را نیز شروع کنیم.
مجری طرحهای زیربنایی استان گفت: وزارت راه و شهرسازی، مقامات و نمایندگان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی پیگیر کار هستند و برای تکمیل آن، تامین بودجه به روش فروش نفت پیشبینی و این پروژه به فهرست پروژههای «استجازه رهبری» برای تزریق مالی نیز اضافه شده است.
صلواتی یادآور شد: پروژه راهآهن مبارکه به سفیددشت در دهه ۸۰ توسط وزارت معادن و فلزات وقت و با هدف اتصال و دسترسی صنایع و معادن استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور طرحریزی شد.
وی اضافه کرد: این پروژه بدلیل محدودیت منابع مالی تا سال ۱۳۹۰ متوقف و در نهایت به وزارت راه و شهرسازی واگذار و پس از مدتی مقرر شد که این مسیر تا شهرکرد ادامه پیدا کند و استان چهارمحال و بختیاری نیز به شبکه ریلی کشور متصل شود.
به گزارش ایرنا، راهآهن مبارکه -سفیددشت- شهرکرد بعنوان بخش مهمی از پروژه «راهآهن اصفهان-مبارکه-سفیددشت-شهرکرد» و بعنوان نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز نقش مهمی در توسعه خطوط ریلی در جنوب غربی کشور دارد.
این پروژه شامل چهار قطعه است که قطعه نخست آن ۴۱ کیلومتر، قطعه دوم۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهارم ۳۱ کیلومتر و در مجموع ۹۲ کیلومتر طول دارد.
شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
فاصله اصفهان تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز ۱۰۵ کیلومتر است.
استان اصفهان در حوزه خطوط ریلی دارای ۶۲۰ کیلومتر خط اصلی، ۳۳۷ کیلومتر خط فرعی و ۳۷ ایستگاه راه آهن است.
منبع