به گزارش ایرنا، نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران که در ۲ دهه اخیر به رویدادی مهم و برجسته تبدیل شده امسال به ایستگاه هجدهم میرسد و قرار است از ۲۳ تا ۲۶ بهمن تازهترین دستاوردها و فرصتهای حوزه گردشگری استانهای مختلف و شرکتها و صنایع وابسته به این عرصه درآمدزا در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران ارائه شود.
مازندران نیز که در چند سال اخیر همواره با راهبرد و دستی پر در این نمایشگاه حضور یافته، امسال قصد دارد بر اقتصاددریامحور و رونق گردشگری دریایی متمرکز شود تا بازدیدکنندگان از سالن این استان بیشتر با فرصتهای اقتصاد دریامحور این استان در بخش گردشگری آشنا شوند.
به گفته معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران، امسال برای معرفی ظرفیتهای استان در این نمایشگاه، محتوای اقتصاد دریامحور در نظر گرفته شده و مازندران با رویکرد سرمایهگذاری و گردشگری دریامحور در نمایشگاه بینالمللی گردشگری حضور مییابد.
مهدی اسحاقی امروز -یکشنبه- در جلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به حضور بخش خصوصی فعال مازندران در این نمایشگاه اظهار کرد: تا امروز فضایی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ متر برای حضور مازندران در قالب غرفههای بخش خصوصی و دولتی در این نمایشگاه نهایی شده و طی روزهای آینده نیز طراحی و ساخت سازه سالن مازندران آغاز میشود.
وی با بیان اینکه هتلهای پنج ستاره مازندران، شهرداریهای هچیرود، بابل، سرخرود، کلاردشت و چندین مجموعه دیگر از مازندران در این نمایشگاه حضور دارند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز تلاش بر این بود که با برنامهای هدفمند مازندران را به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی معرفی کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب مسئولان و بازدیدکنندگان مواجه شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: اولویت مازندران در نمایشگاه پارسال بر آموزش و معرفی جاذبههای جادهای و مسیر سبز استان بود که با بهرهگیری از چهار جاذبه استان یعنی راهآهن سراسری، جادههای استان، جنگلهای هیرکانی و درنای امید به عنوان نمادی از حیات وحش استان مورد توجه قرار گرفت.
اسحاقی خاطرنشان کرد: گردشگری دریامحور که امسال به عنوان راهبرد اصلی حضور مازندران در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری معرفی شده، فرصتی کمنظیر برای رونق صنعت گردشگری و اجزای وابسته به این صنعت در مازندران است که هرچند در سالهای اخیر گامهای خوبی برای رشد آن در نظر گرفته شد، اما هنوز با جایگاه مطلوبی که باید در آن قرار بگیرد فاصله زیادی دارد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال تلاش بر این است تا با ارائه تصویری فراتر از آنچه که در نگاه جامعه به فرصتهای گردشگری دریایی و اقتصاددریامحور مازندران وجود دارد، برای برداشتن گامهای جدید با معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و تعریف بستههای جدید، مسیر جذب سرمایهگذار را هموار کنیم.
به گزارش ایرنا، مازندران با توجه به همجواری با دریای خزر و داشتن مرز مشترک آبی با کشورهای حوزه CIS و برخورداری از سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر، ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه و شکوفایی اقتصاد دریامحور دارد. تاکید بر توجه به اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه و نگاه ویژه به این ظرفیت در توسعه اقتصادی کشور اهمیت اجرای برنامههای راهبردی در مسیر بهرهگیری مناسب از این ظرفیتهای موجود در مازندران را نمایان میکند.
تاسیس منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران و ابلاغ اساسنامه این سازمان در دولت چهاردهم نیز فرصتِ بهرهگیری از این ظرفیت مهم موجود در مازندران را پررنگتر کرده است.
گردشگری در این استان به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی در سالهای اخیر با افزایش سرمایهگذاری و گسترش زیرساختها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و همچنان نیز گامهایی برای بهبود جایگاه گردشگری و افزایش بهرهمندی ساکنان این استان از حضور میلیونی مسافران و گردشگران برداشته میشود.
هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود.
منبع