به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید ساکت عصر دوشنبه در مراسم افزوده شدن ۵۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی اصفهان افزود: این نخستین گام در مسیر برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی است و در آینده نزدیک، چند دستگاه اتوبوس برقی نیز به ناوگان اتوبوسرانی این دیار اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: ایستگاههای شارژ خودروهای برقی هم برای بسترسازی توسعه این نوع حمل و نقل در اصفهان ایجاد شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف ما ایجاد زیرساخت مورد نیاز برای گسترش استفاده مردم از خودروهای برقی است.
رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض به رانندگان تاکسی برای خرید خودروی برقی در اصفهان پرداخت میشود.
ابوالفضل قربانی گفت: در هیچیک از کلانشهرها این میزان تسهیلات برای تامین تاکسی برقی و گسترش حمل و نقل عمومی پاک در نظر گرفته نشده است.
وی اضافه کرد: تلاش ما توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پاک در اصفهان است.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۸ هزار دستگاه تاکسی در شهر اصفهان، نیمی از آنها از نوع زردرنگ و نیمی دیگر در حوزه سرویس مدارس و آژانسها مشغول فعالیت هستند.
۹ هزار دستگاه تاکسی زردرنگ شامل تاکسیهای گردشی، خطی یا ویژه ترمینال، راهآهن و فرودگاه است که هفت هزار و ۲۰۰ دستگاه معادل ۸۰ درصد از آنها فرسوده و از رده خارج است.
اصفهان کمترین تعداد روز هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهرهای ایران دارد و در حالی که صنایع آلودهکننده در شعاع ۵۰ کیلومتری آن پراکنده و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد میکند، به گفته کارشناسان، شرایط جغرافیایی و اقلیمی و کم بودن وزش باد، آلودگی هوای این خطه را به مراتب پیچیدهتر کرده است.
منبع