به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در این حکم تاکید کرد که این انتصاب به منظور تحقق اهداف سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم وتربیت و به استناد بند ۱۲ ماده ۵ و ماده ۴۱ آییننامه داخلی این شورا صورت گرفته است.
مدیریت، هدایت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت بر اساس ماده ۲۱ سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی و آییننامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین توجه کامل، دقیق و عالمانه نسبت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه تعلیم و تربیت، تقسیم کار ملی، اجراییسازی راهبری سند بنیادین آموزش و پرورش، توجه به عدالت آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت کشور، پیگیری اولویتهای مهم این حوزه علیالخصوص گسترش عدالت آموزشی از طریق تقویت مدارس دولتی، کاهش تکثر انواع مدارس در مناطق برخوردار و کیفیتبخشی به مدارس مناطق محروم، کیفیتبخشی به نیروی انسانی آموزش و پرورش، تحول آموزش و پرورش ناظر به فناوریهای پیشرفته، تحول امور پرورشی و تربیتی، تعامل کامل و کاربردی با وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش، مطالعه، تدوین و نهاییسازی اسناد ملی مورد توجه تعلیم و تربیت و استفاده حداکثری از اندیشمندان، خردورزان و صاحبان علم در این حوزه، برگزاری منظم جلسات شورای ستاد مذکور و همچنین بهرهگیری از توانمندیهای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ظرفیتهای مختلف کشور در این عرصه، همکاری و ارتباط مداوم و مؤثر با همه واحدهای تابعه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از اهم وظایف تعیین شده برای موسوی خطیر عنوان شده است.
منبع