به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدامین حاجیهاشمی، دبیر دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر، در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره درباره روند برگزاری این رویداد و اهداف آن توضیح داد. وی با اشاره به چالشهای پس از دوران کرونا اظهار داشت: در بنیاد ملی بازیهای رایانهای تلاش کردیم که پس از دوره کرونا، فضای تخصصی و کسبوکاری ایجاد کنیم. پیشتر، در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ رویدادهایی با این هدف برگزار شد، اما بعد از آن ادامه پیدا نکرد. امسال احساس کردیم که میتوانیم دوباره این فضا را در خلال جشنواره احیا کنیم و یک رویداد کسبوکاری رقم بزنیم.
وی درباره تعداد آثار و شرکتکنندگان در جشنواره امسال گفت: در بخش رقابتی، ۲۲۸ اثر به جشنواره ارسال شد که بخش عمده آنها مربوط به بازیهای موبایلی بود. همچنین در بخشهای جدی و نمایشگاهی، بیش از ۵۰ شرکت حضور داشتند. اگر تیمهای ثبتنامشده را هم در نظر بگیریم، تعداد مشارکتکنندگان بسیار بیشتر از این عدد خواهد بود.
حاجیهاشمی درباره اهمیت ایجاد بستری برای تعامل بازیسازان افزود: ما در جشنواره تلاش کردیم یک پلتفرم ثبتنام و معرفی ایجاد کنیم تا بازیسازان بتوانند جلسات خود را بهصورت هدفمند تنظیم کنند و از فرصتهای موجود بهره ببرند. در کنار بخشهای رقابتی و نمایشگاهی، حدود ۳۰ استاد و متخصص در کارگاهها حضور داشتند تا بازیسازان بتوانند بیشترین بهره را از این رویداد ببرند.
وی به حضور مهمانان خارجی و فرصتهای بینالمللی جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: حتی بهصورت آزمایشی جلسات کسبوکاری با متخصصانی از کشورهای مختلف برگزار کردیم. برخی از شرکتکنندگان درخواست جلسات اختصاصی داشتند که این امکان را برایشان فراهم کردیم. این فرآیند شامل ارتباطگیری، متقاعدسازی طرفین و در نهایت برگزاری جلسات بود.
حاجیهاشمی از تیم برگزارکننده و همکاران خود تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جشنواره بازیهای رایانهای فجر بتواند در سالهای آینده نیز به رونق صنعت بازیسازی در ایران کمک کند و بهعنوان بستری برای توسعه ارتباطات و سرمایهگذاری در این حوزه نقشآفرینی کند.
این گزارش تکمیل میشود…
منبع