بازی‌های رایانه‌ای بستری مناسب برای تعامل با جوانان است

محسن رزاقی گفت: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی بستری برای اطلاع‌رسانی است و انسان‌ها صرفا تولید محتوا  می‌کنند بدون آنکه احساسات را درگیر کنند اما بازی‌های رایانه‌ای اینگونه نیستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، بازی‌های رایانه‌ای، زبان گویای میان بخش‌های نوجوانان و هدایت اتفاقات و بیان آنهاست و بخاطر ویژگی‌های تعاملی بودن، این قابلیت را دارد که بازیکن را که مخاطب صرفاً منفعلی نیست را در فضا نگه دارد.

«محسن رزاقی» پژوهشگر حوزه بازی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با اشاره به تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر نوجوانان اظهار داشت: بازی رایانه‌ای، زبان گویای نوجوانان است و بخاطر ویژگی‌های تعاملی بودن، این قابلیت را دارد که بازیکن را که مخاطب صرفاً منفعلی نیست را در فضا نگه دارد و احساس کسانی که درگیر فضای بازی هستند را بتواند شبیه‌سازی کند. در حالی که دیگر رسانه‌ها نمی‌توانند این نقش را ایفا کنند.

بازی رایانه‌ای، زبان گویای میان بخش‌های نوجوانان است/ تولید بازی در داخل با فضای خط مقاومت کم است

وی افزود: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی بستری برای اطلاع‌رسانی است و انسان‌ها صرفا تولید محتوا  می‌کنند بدون آنکه احساسات را درگیر کنند اما بازی‌های رایانه‌ای اینگونه نیستند.

این پژوهشگر حوزه بازی ادامه داد: متأسفانه تولید ما در داخل با موضوع جبهه مقاومت کم است؛ حتی بعضاً کشورهای دیگر در این زمینه از ما جلوتر هستند. امیدوارم در ایران هم شاهد این باشیم که اتفاقات بیشتری بیافتد و بازی‌های بیشتری با این محتوا تولید شوند.

وی در معرفی بازی‌های رایانه‌ای با موضوع جبهه مقاومت گفت: «عملیات انهدام»، «فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی» در حوزه جبهه مقاومت تولید شده‌اند ان‌شاءالله استودیوهای بزرگتر و حرفه‌ای‌تر روی این موضوع کار و آن را روایت کنند.

انتهای پیام/ 118


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

روزنامه‌های بیست‌ویکم بهمن 1403

روزنامه‌های بیست‌ویکم بهمن 1403 منبع

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ