فرهاد شریفی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: من داعیه خیلی کوچکی در سینمای کمدی دارم، سینمای کمدی واقعا چیزی نیست که به این سطحی به آن نگاه میکنیم. در گونه های کمدی امروز موقعیت و شخصیتهای ما معلوم نیست و حتی افکار ما مشخص نیست.
بازیگر «آژانس شیشه ای» و «بی پولی» افزود: این در حالی است که هر چیزی برای خودش تعریفی دارد. سینما و تئاتر کمدی که میگوییم باید معنای خودش را داشته باشد، من تجربه کمدی تئاتر را دارم در مورد سینما هم همینطور است.
شریفی ادامه داد: در سینمای کمدی حرفی که میخواهیم بزنیم، معلوم نیست و صرفا میخواهیم خنده را بر لب بیننده بیاوریم و به این سبب بگوییم در کارمان موفق بودیم درحالی که این کار، موفقیت نیست و ماندگاری هم ندارد.

وی گفت: چارلی چاپلین کار کمدی میکرد؛ هیچ دیالوگی هم نداشت و هنوز هم کمدی او زنده است. کمدی های امروز آیا ماندگاری دارند؟ آن زمانی که باید بمانید، حرف را جوری بزنید که بتوانیم روی آن حساب کنیم.
بازیگر نمایش «کوری» به کارگردانی جیجی دالالیو ایتالیایی و با بازی گلچهره سجادی و ایرج راد در تالار مولوی معتقد است فکاهینامه یک چیزی هست که پشت این نوع سینمای ما خوابیده است. ما هر چقدر به سینما و تئاتری که گفته می شود، کمدی است، نگاه میکنیم، به این نتیجه می رسیم که هیچ تعریفی برای خودشان ندارند.
منبع