استاندار: تامین اوراق مشارکت برای قطار شهری اصفهان در اولویت است


به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در مراسم پایان حفاری خط ۲ مترو و خروج تی بی ام پروژه قطار شهری اصفهان افزود: در راستای حمایت از این پروژه از طریق وزارت کشور پیگیر اوراق مشارکت مورد نیاز هستیم که به گفته مدیران شهری برای امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال و برای سال آینده ۲۶ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جدیت شورای شهر بر توسعه زیرساخت‌های شهری به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار اظهار کرد: تعداد واگن‌ها و خطوط ریلی به اندازه نیاز شهری نیست اما باید از طریق وزارت کشور پیگیر و پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با کمال تاسف در برخی مناطق شهر، دسترسی به خدمات شهری با محدودیت مواجه است که این موضوع نیازمند توجه ویژه بوده و بر همین اساس در مدیریت‌های شهری دسترسی سریع به همه امکانات مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دومین نکته، تجهیز و رونق حمل و نقل شهری در کلانشهرها است، گفت: باید خدمات شهری به صورت عادلانه در تمامی محلات و مناطق توزیع شود.

جمالی نژاد همچنین به اهمیت رونق حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: حمل و نقل عمومی به ویژه قطار شهری، یکی از کلیدی‌ترین راه‌حل‌ها برای حل معضلات ترافیکی و محیط زیستی در کلان‌شهرهاست.

وی در ادامه صحبت‌های خود با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز از اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان درخواست کرد تا برنامه‌ریزی های ویژه‌ای برای استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی انجام شود.

استاندار گفت: اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور، باید در ایام نوروز آماده ارائه خدمات مطلوب و متفاوت به شهروندان و مهمانان باشد.

وی همچنین پیشنهاد داد تا با همکاری سازمان‌های مربوطه، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی در ایام نوروز برگزار شود تا گردشگران و شهروندان بتوانند از این ایام به نحو شایسته از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، خط ۲ قطار شهری اصفهان از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله، هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.

احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه می‌رسد.

نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح شد و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نگذاریم‌ زاینده‌رود تمدن‌ساز خشک بماند

سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در اجلاس عمومی بسیجیان استان اصفهان گفت: اگر آب زاینده‌رود …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ