یادداشت/
گروه استانهای دفاعپرس– «محمد مهرنیا» روزنامهنگار؛ سال ۱۴۰۴ با نامگذاری دقیق و مدبرانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیتالله خامنهای، بهعنوان سال «سرمایهگذاری برای تولید» آغاز شده است. این شعار از اهمیت ویژهای برخوردار است و بهطور مستقیم راهکارهایی برای تحول در عرصه اقتصاد ملی و ارتقای تولید ملی ارائه میدهد. تحقق این شعار، نه تنها به نفع اقتصاد کشور است، بلکه زمینهساز پیشرفت جامعه در تمام ابعاد خواهد بود.
بدون شک، تحقق چنین هدف بزرگی نیازمند همکاری و هماهنگی تمام بخشهای جامعه است. رسانهها بهعنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای آگاهیبخشی و جهتدهی افکار عمومی، نقش کلیدی در این مسیر ایفا میکنند. ما مدیران مسئول رسانهها و روزنامهنگاران باید با انعکاس دقیق و شفاف اطلاعات، ارائه تحلیلهای سازنده و ترویج فرهنگ تولید و سرمایهگذاری، به ایجاد همافزایی در جامعه کمک کنیم.
علاوه بر این، صدا و سیما با قدرت تأثیرگذاری خود، روحانیون با تقویت ارزشهای همبستگی، آموزش و پرورش و دانشگاهها با ارتقای دانش و آگاهی نسل جوان، دستگاههای فرهنگی با حمایت از تولیدکنندگان، و نخبگان و… با ارائه دیدگاهها و ایدههای نوآورانه، همگی باید دستدردست هم دهند و در تحقق این شعار ملی نقشآفرینی کنند.
رسانهها باید نه تنها مشکلات و چالشها را به تصویر بکشند، بلکه با تقویت امید و انعکاس دستاوردها و راهحلها، مسیر حرکت جامعه به سمت اهداف تعیینشده را هموار سازند. اخلاق حرفهای، صداقت، و مسئولیتپذیری، اصولی هستند که باید همواره در عملکرد ما بهعنوان روزنامهنگاران و مدیران مسئول رسانه ها مدنظر قرار گیرند.
بیایید در این سال جدید با همت و تلاش جمعی، از فرصتهایی که پیش روی ماست بهترین استفاده را کنیم. با همکاری و تعهد، میتوانیم زمینهساز تحول و پیشرفت باشیم و با قلم و اندیشه خود، در ساختن آیندهای روشنتر برای کشور عزیزمان ایران، گام برداریم. انشاءالله
انتهای پیام/
منبع