[ad_1]
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مهدی اسماعیل بگی گفت: آییننامه خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل تاکسی از سوی هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده و اگر چه بر اساس آن فرایند اسقاط و تعیین قیمت لاشه خودروی فرسوده در کشور نیز تحت نظارت عالی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته اما مطالبه عمومی برای افزایش ارزش اسقاط تاکسی، تنها متوجه سازمان تاکسیرانی شده، در حالی که ما در این زمینه هیچگونه اختیاری نداریم.
وی افزود: متاسفانه بدلیل مسامحه گسترده نهادها و سازمانهای ذیربط، سازمان تاکسیرانی لاجرم، عهدهدار پاسخگویی تمامی ضعفهای مشهود در فرآیند نوسازی تاکسیهای فرسوده شده است.
اسماعیل بگی در ادامه با اشاره به ارزش پایین اسقاط تاکسیهای فرسوده در قیاس با افزایش مستمر قیمت خودرو و قطعات یدکی آن گفت: علیرغم پیگیریهای متعدد و مستمر و پس از عدم حصول نتیجه، با توجه به مطالبات پرشمار و مکرر تاکسیرانان در زمینه تعیین قیمت عادلانه ارزش اسقاط خودروهای فرسوده، به ناچار خود به طور مستقیم وارد مذاکره با مدیران مراکز اسقاط فعال شهر تهران شدیم.
وی افزود: بعد از افزایش قیمت آذر ماه و وارد شدن فشار مضاعف به تاکسیرانان دخیل در فرآیند نوسازی، طی جلسات مستمر با مدیران مراکز اسقاط، کاهش شدید توانمندی مالی تاکسیرانان تهرانی برای تامین مابهالتفاوت قیمت قدیم و جدید تاکسیهای تولیدی ایران خودرو (که عملا توقف نوسازی تاکسی و آینده مبهم بازار اسقاط خودروهای فرسوده در کوتاه مدت را در پی داشت) را ترسیم کردیم تا بتوانیم با توجه به شرایط حاکم به راهکاری موثر دست یابیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه ضمن اعلام افزایش ۵۰ میلیون ریالی ارزش اسقاط تاکسیهای فرسوده در نتیجه پیگیریهای سازمان طی ماههای اخیر و همچنین استمرار این مطالبه از سوی سازمان و به نمایندگی از مالکان تاکسیهای فرسوده شهر تهران، از مسئولان نهادها و سازمانهای ذیربط فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی را درخواست کرد تا با اقدامهای دغدغهمند و مجدانه خود، این قشر خدوم و کم بضاعت از نظر اقتصادی را یاری کنند.
به گزارش ایرنا، در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران حدود ۸۰ هزار تاکسیران فعالیت دارند.
منبع