[ad_1]
به گزارش ایرنا، ثبت رکورد تورم ۳۷ ساله در فرانسه، نخستین نشانهها از آغاز بحرانی بزرگ و پیشبینیهایی مبنی بر ورود به دوره رکود اقتصادی این کشور بود.
روزنامه لو فیگارو روز دوشنبه با اشاره به گزارش امروز شرکت سهامی اساَندپی گلوبال (S&P Global) که یک شرکت آمریکایی و متخصص در حوزه کسب و کار و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی است، از افت شاخص مدیران خرید (PMI) خبر داد؛ گزارشی مبنی بر اینکه اقتصاد فرانسه در ماه اکتبر با رکود مواجه شده و به پایینترین سطح خود در ۱۹ ماه گذشته رسیده است.
بر اساس این گزارش، شاخصهای مطرح شده در این تحلیل از وجود انقباض در فعالیتهای اقتصادی فرانسه به ویژه در بخش تولید خبر میدهد.
گزارش اساَندپی گلوبال تاکید دارد که شاخصهای صنعت فرانسه نیز به پایینترین سطح خود در ۲۹ ماه گذشته رسیده و بخش تولید با کاهش شدید سفارشهای جدید، روبرو است.
لو فیگارو میافزاید: ۷۵۰ شرکتی که توسط موسسه اساَندپی گلوبال مورد بررسی قرار گرفتند، اعلام داشتند که افزایش قیمتها و شرایط نامطلوب بازار آنها را ثبت سفارش جدید منصرف کرده است.
بر اساس این گزارش، دومین ارزیابی از فعالیت بخش خصوصی قرار است در اوایل نوامبر توسط کابینه منتشر شود.
اقتصاددانان از چشمانداز تیره اقتصاد فرانسه میگویند
جو هیز (Joe Hayes) اقتصاددان شرکت آمریکایی اساَندپی گلوبال هشدار میدهد که چشمانداز در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در حال تیره شدن است.
وی تاکید دارد: در حالی که بخش خدمات فرانسه همچنان در برابر وخامت عمومی اقتصاد مقاومت خاصی نشان میدهد، به زودی ادامه رشد کل اقتصاد برای آن غیرممکن خواهد بود.
بر اساس گزارش منتشر شده، علاوه بر نشانههای کاهش تقاضا، سفارشهای جدید با سرعت بسیاری زیادی از ژانویه ۲۰۲۱ کاهش یافتند که تا حدی ناشی از افت شدید اعتماد تجاری بود.
گزارش اساَندپی گلوبال تاکید دارد: فشارهای تورمی شدید، فقدان اطمینان اقتصادی رو به رشد و افزایش نرخ بهره به شکل عمدهای بر روحیه خانوارها و مشاغل تاثیر گذاشته است.
به گزارش ایرنا، تبعات جنگ اوکراین از جمله سیر صعودی نرخ تورم و فقدان چشمانداز روشن از آینده، موجب شده تا روند تولید کالا و خدمات در فرانسه پس از آلمان، سیر نزولی یابد.
شرکت اساَندپی گلوبال اوایل شهریور امسال نیز با انتشار نتایج تازهترین بررسی خود اعلام کرد که شاخص مدیران خرید (PMI) در فرانسه سقوط کرده و آمارها بیش از تخمینهای اولیه کارشناسان است.
شاخص مدیران خرید (PMI)، رونق، رکود یا ثبات کسبوکارها و چشمانداز مورد انتظار آنها را ارزیابی میکند و اگر عدد این شاخص بالاتر از ۵۰ واحد باشد، نشان از رشد دارد ولی اگر به کمتر از ۵۰ واحد برسد، گویای چشمانداز رکودی است.
منبع